بیش از 49 هزار دانش آموز کلاس اولی استان در پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا طلابیگی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت :اجرای شاخص های آموزش ابتدایی در استان نسبت به دوسال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و استان کرمان در این زمینه جزء استان های برتر است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تدبیر اولویت اول برنامه های معاونتآموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان است بر اجرای این طرح در تمامی مدارس ابتدایی استان تاکید کرد.

طلا بیگی به نقش موثر مدیر مدرسه در ایجاد نشاط و پویایی در مدارس ابتدایی اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در راستای توانمند سازی مدیران مدارس در 160 مدرسه ابتدایی استان اجرا می شود.

وی به تدوین برنامه سالانه آموزش ابتدایی در استان بر اساس شاخص های کشوری و جهانی نیز اشاره کرد و گفت : برنامه های آموزش ابتدایی در سال تحصیلی آینده مدرسه به مدرسه مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

طلا بیگی با بیان اینکه برنامه ارزشیابی توصیفی بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی است تصریح کرد:توانمند سازی مدیران، آموزگاران و اولیاء در بحث ارزشیابی توصیفی ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای تحقق اهداف این برنامه مهم ملی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از درس پژوهی به عنوان برنامه ای مهم در راستای توانمند سازی معلمان با استفاده از تجارب یکدیگر نام برد و بر اجرای اصولی این طرح در مدارس ابتدایی استان نیز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش های پیش دبستانی نقش موثری در ارتقاء کیفیت در پایه اول ابتدایی دارد، گفت: استان کرمان با پوشش بیش از 74 درصد نوآموزان پیش دبستانی در صدر استان های کشور قرار دارد و محتوای آموزش پیش دبستانی در استان تدوین و در سال تحصیلی آینده در پیش دبستانی ها توزیع و آموزش داده می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار