فارغ‌التحصیلان رشته نفت به علت کثرت جمعیت باید جذب شرکت‌های خصوصی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: بر اساس نظر وزیر نفت، فارغ‌التحصیلان رشته نفت به علت کثرت جمعیت باید جذب شرکت‌های خصوصی شوند.

مدتی قبل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و مهندسان رشته نفت بارها اعتراض خود را در قالب تجمع در جلو مجلس به مسؤولان نشان دادند، عمده اعتراضات آنها به علت عدم استخدام و وجود شغل و آینده مناسب از سوی وزارت نفت بود.

عبدالله سامری در این رابطه با اشاره به اعتراضات و تجمع‌های صورت گرفته از جانب فارغ‌التحصیلان رشته نفت، افزود: در پی اعتراضات و تجمع‌های صورت گرفته، جلسه‌ای در کمیسیون انرژی مجلس با حضور زنگنه وزیر نفت تشکیل شد.

وی گفت: زنگنه اذعان داشت که قبل از انقلاب و زمان جنگ تحمیلی، بیشتر از 120 مهندس نفت نداشتیم، اما در زمان کنونی حدود 20 الی 30 هزار نفر مهندس نفت داریم.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس افزود: در جلسه تشکیل شده، این نظر مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به کثرت دانشجویان و مهندسان نفت، امکان استخدام آنها در وزارت نفت وجود ندارد، ولی کسانی که لیسانس گرفتند و کارشناسی شیمی دارند، در شرکت‌های باغداری یا شرکت‌های خصوصی حاضر و مشغول کار شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.