نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در اظهاراتی به بیان سیاست های پیشنهادی خود در قبال کره شمالی و فعالیت های هسته ای آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه به بیان سیاست هایش در قبال کره شمالی و اعمال فشار بیشتر بر این کشور پرداخت. کلینتون اظهار کرد در صورت کسب منصب ریاست جمهوری، با افزایش حلقه تحریم و فشار موضع شدیدتری در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد تا این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند.

کلینتون گفت: «بدیهی است تهدیدات روزافزون از سوی کره شمالی نیازمند تجدیدنظر در راهبردها در قبال این کشور است. علاوه بر این، اقدامات فوری برای متقاعد کردن همسایه های این کشور، به خصوص چین، امری ضروری است. آنها باید بدانند کره شمالی تنها مساله ای مرتبط با آمریکا نیست.»

کلینتون به ناکارآمدبودن فشارها و تحریم های فعلی بر کره شمالی هیچ اشاره ای نکرد. سیاست فعلی اعمال فشار بر کره شمالی، مانع این کشور در انجام آزمایش های هسته ای نشده است. روشن است سیاست اعمال فشار و تحریم، رفتار کره شمالی را تغییر نخواهد داد. کره شمالی روز جمعه پنجمین آزمایش هسته ای خود را نیز به انجام رساند.

کلینتون در ادامه اظهاراتش از متحدان آمریکا در منطقه، به طور خاص ژاپن و کره جنوبی، خواست تا در قالب سامانه های دفاع موشکی به واشینگتن کمک کنند.

کلینتون اظهار کرد اقدامات کره شمالی تهدیدی مداوم و بزرگ برای آمریکاست. وی افزود: کره شمالی با آزمایش هسته ای اخیر یک قدم به آنچه می خواهد، یعنی توسعه یک موشک هسته ای که قادر است آمریکا را مورد هدف قرار دهد، نزدیک تر شده است.

کلینتون در پایان گفت: «لازم است تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ اعمال شود؛ اما باید مذاکراتی برای رسیدن به یک توافق بین المللی در این خصوص نیز صورت گیرد تا جریمه ها و تحریم ها علیه این کشور تشدید شود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار