اگر شما هم گاهی به علت آنتن دهی ضعیف برخی گوشی های آیفون دچار زحمت می شوید، شاید علت آن گرفتن گوشی با دست چپ باشد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات جدید نشان می دهد که علت آنتن دهی ضعیف برخی از گوشی های آیفون ممکن است گرفتن گوشی با دست چپ باشد. 
این تحقیقات تأیید می کنند برای دریافت بهتر سیگنال و آنتن دهی مناسب در هنگام مکالمه، گوشی باید با دست راست گرفته شود. استفاده از گوشی با دست چپ باعث عدم دریافت سیگنال در بعضی از بهترین گوشی های آیفون مانند آیفون 6S و آیفون 6S پلاس می شود.

علت آنتن دهی بد گوشی های آیفون مشخص شد

این تحقیق در مراکز مخابراتی دانمارک، سوئد،نروژ و فنلاند بر روی 26 گوشی مختلف انجام شده است و گوشی های 6S و 6S پلاس و آیفون 6 و SE به هنگام استفاده با دست چپ دارای ضعیف ترین آنتن دهی بودند.

پروفسور Gert Frolund سرپرست این تحقیق از دانشگاه Aalborg به آژانس خبری Ritzau دانمارک در این خصوص گفته است: گوشی های آیفون از ابتدا دارای مشکلاتی بود و این مشکلات هنوز برطرف نشده اند و به نظر می رسد که در گوشی های جدید آیفون بیشتر نیز شده اند.

علت آنتن دهی بد گوشی های آیفون مشخص شد

این برای نخستین بار نیست که گزارش هایی در خصوص آنتن دهی ضعیف برخی از گوشی های آیفون منتشر می شود. بعد از عرضه گوشی آیفون 4 هم گزارش هایی در مورد آنتن دهی ضعیف این مدل از گوشی منتشر شد. 
اگر چه در ابتدا تصور می شد که علت این امر آنتن های داخلی آیفون 4 است اما بعد Steve Jobs مدیر عامل وقت شرکت آپل، علت آن را استفاده نادرست کاربران از این مدل گوشی اعلام کرد. 
کمی بعدتر، آیفون پافشاری کرد که علت آن نقص نرم افزاری است که باعث می شود بار آنتن بر روی این گوشی بصورت اشتباه نمایش داده می شود. 
آیفون با عرضه رایگان قاب های محافظ این گوشی به خریدارانش سعی کرد که این مشکل را برطرف نماید. سپس اپل در آیفون 6 سعی کرد با قرار دادن آنتن در پشت گوشی که بصورت نوارهای افقی قرار داده شده بودند از تکرار این مشکل جلوگیری کند. 
اپل با پوشاندن این آنتن ها با پلاستیک توانست ارسال و دریافت امواج را از بدنه فلزی این گوشی ها ممکن سازد. اما تحقیق جدید نشان می دهد که برای رفع این مشکل کافی که شما گوشی خود را با دست راست بگیرید.


منبع: Mirror

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار