مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد استاد فرهنگ شریف نوازنده و هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی دقایقی پیش با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه‌مندان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش مراسم تشییع پیکر مرحوم فرهنگ شریف استاد موسیقی و نوازنده پیشکسوت تار، در محوطه باز تالار وحدت برگزار شد.

باز هم تالار وحدت، باز هم بدرقه عزیزی دیگر. صدای تار نواختن استاد فرهنگ شریف از بلندگوهای تالار به گوش می‌رسد.

بدرقه استاد فرهنگ شریف به خانه ابدی/ حضور چشمگیر هنرمندان

داریوش پیرنیاکان، حسین خواجه‌امیری، احسان خواجه‌امیری، داوود گنجه‌ای، هوشنگ کامکار، زیدالله طلوعی، علی ترابی، پری ملکی، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، سیدعباس سجادی، نصرالله ناصح پور، همایون نصیری، علی مرادخانی، امین الله رشیدی، علی رستمیان، هومان اسعدی، فضل الله توکل و تعدادی دیگر از هنرمندان تا این لحظه در مراسم حضور پیدا کردند.

حمیدرضا نوربخش رئیس خانه موسیقی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: کیست که با نغمات آسمانی این نوازنده روحش به سمت آسمان پر نکشیده باشد. این اواخر متاسفانه ما از حضور این استاد بی بهره بودیم اما فرهنگ شریف به قدری آثار موسیقایی دارد که تا چندین نسل آینده نامش جاویدان خواهد ماند.

سپس حسین خواجه امیری استاد آواز ایران پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: این ضایعه را به همه به خصوص هوشنگ شریف برادر مرحوم فرهنگ شریف تسلیت می گویم. ما در برنامه گلها همکاری بسیار خوبی با مرحوم داشتیم.

بدرقه استاد فرهنگ شریف به خانه ابدی/ حضور چشمگیر هنرمندان

داریوش پیرنیاکان از نوازندگان چیره دست تار بعد از حضور روی صحنه عنوان کرد: برای من بسیار سخت است که در مورد استاد فرهنگ شریف صحبت کنم. اگر بخواهیم در مورد هنر استاد مرحوم صحبت کنیم، باید گفت استاد به مانند خورشیدی در عرصه هنر است. فرهنگ در بداهه نوازی بزرگترین نوازنده تار ما تا به امروز بوده است. اما در مورد شخصیت این مرحوم همین را می گویم که من سالیان سال خدمت استاد می رسیدم و در این دوران یک بار ندیدم، استاد پشت سر کسی حرف بزند. شخصیت استاد مثل نامش شریف بود.

سپس منصوره رضایی همسر استاد به روی صحنه آمد و گفت: من در این لحظات فقط از حسم می گویم. به نیابت از شما بزرگواران و هنرمندان و هنردوستان مدتی در کنار فرهنگ شریف بودم. امیدوارم نقش و رسالت خودم را به عنوان یک همسر انجام داده باشم. در آخرین لحظات، فرهنگ شریف به من می گفت من زنده می مانم و من تایید می کردم که آری تو در کنار ما باقی خواهی ماند. فرهنگ جان تو در قلب یکایک ما هستی و همیشه خواهی ماند.

قاسم رفعتی خواننده از دیگر هنرمندانی بود که پشت تریبون قرار گرفت و با طنین گرم آوازش فضا را اندوهگین تر کرد.

در پایان این مراسم، پیکر فرهنگ شریف از تالار وحدت به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت این استاد فقید سه‌شنبه در مسجد شهرک غرب و در ساعت 18 تا 19:30 برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار