رضا یوسفی مدیر گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش در خصوص برنامه های این گروه توضیح داد.

رضا یوسفی مدیر گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه های این گروه  گفت: برنامه «دکتر سلام» با اولویت سبک زندگی اسلامی ایرانی و سلامت محور با هدف آگاهی مردم نسبت به سلامتی خود و حساس شدن آنها جهت جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماریها ساخته شده است.  این برنامه  یک مجله پزشکی با بیان عامیانه که قابل فهم برای عموم مردم جامعه باشد با آیتم های مختلف از جمله معرفی کتاب، توصیه های پزشکی، خبر علمی، گزارش مستند، سکانس سلامت و صدای شما است. این برنامه هر روز به غیز از جمعه ها به تهیه کنندگی مرغوب نیا ساعت 13:30 از شبکه آموزش پخش می شود.

این برنامه هر روز به یک موضوع خاص می پردازد. از جمله مباحث  پوست و مو، کلیه و  مجاری اداری، روانپزشکی، گوش، حلق و بینی، ریه، ژنتیک، بیماریهای عفونی، بیماریهای خونی، روماتولوژی، ارولوژی، داخلی، جراح پلاستیک، بیماریهای کودکان، دندانپزشکی، جراح عمومی، قلب و عروق و  روزهای دوشنبه  که  مختص مبحث زنان و زایمان و  نازایی است.

وی ادامه داد: برنامه «مشاور» با هدف کسب اطلاعات برای نسل جویای دانش و تجربه و  رفع نياز‌های اطلاعات مخاطب با دعوت از کارشناسان مربوطه طراحي شده است. اين برنامه با پخش روزانه و در تايم 45 دقيقه با بهره گيري از گزارش هاي مردمي، ميان برنامه مرتبط و کارشناس با تجربه در خدمت بينندگان است. این برنامه  به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو هر روز به غیر از دوشنبه  ها و جمعه ها ساعت 15:10 از شبکه آموزش سیما پخش می شود. این برنامه هر روز به مبحث خاصی از جمله پوست و مو، حفاظت از محیط زیست و فضای مجازی، روانشناسی، بیش‌فعالی کودکان، حقوق شهروندی، ثبت احوال، خدمت سربازی، پلیس راهور و مشاوره تحصیلی  می پردازد.

یوسفی در خصوص برنامه «مشق عشق» اظهار داشت: برنامه «مشق عشق» با هدف آشنایی با شیوه های صحیح و منطقی در انتخاب همسر مطلوب، مشاوره قبل از ازدواج، افزایش میزان علاقه مندی و رضایت مندی از همسر و وفاداری و آیتم‌های بی وفایی و آموزش برقراری ارتباط صحیح میان دختران و پسران جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی و اخلاقی و رعایت شئونات عرفی شرعی و اسلامی و توجه به سلامت روحی و روانی جوان در شرف ازدواج، بررسی موانع موجود در امر ازدواج  و اعتلای دانش روابط بین فردی و اجتماعی ساخته شده است.  

این برنامه روزهای دوشنبه ساعت 15:10 و جمعه ها ساعت 19:00 به  تهیه کنندگی مجید قره گوزلو از شبکه آموزش سیما پخش میگردد . 

وی ادامه داد: برنامه «اقامتگاه» با هدف ایچاد فرصت شغلی برای  نسل جوان و جوینده کار و ایجاد فرصت کار، جذب توریست، نشان دادن جاذبه های گردشگری هر استان به مخاطب تولید شده است. این برنامه به معرفی هر استان با موقعیت تاریخی و جغرافیایی و تفریحی، جاذبه های گردشگری،سوغات دستی هر استان و گفتگو با کارشناس و مدرس هتلداری و پرداختن به موضوعات هتلداری به علاقه مندان این رشته و مخاطبین می پردازد. 

همچنین مجله خانوادگی «همیشه خونه» با هدف پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین تحکیم بنیان خانواده  و بالا بردن مهارتها و اطاعات مفید و  مختلف در خانواده در زمینه های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی تولید شده است. برنامه مجله خانوادگی شبانه همیشه خونه هر شب ساعت 21:00 به تهیه کنندگی امیر عباس حدسنی از شبکه آموزش سیما پخش می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار