وزیران امور مالی حوزه یورو امروز جمعه در خصوص عملکرد اصلاحاتی یونان برای دریافت کمک مالی سوم، تصمیم می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، نگرانی بابت این که یونان برای رسیدن به شرایط سومین کمک بین المللی، به اندازه کافی تلاش نمی کند، باعث تشکیل جلسه نشست وزیران امور مالی منطقه یورو در روز جمعه شده است. 

وب سایت شواری اروپایی اعلام کرد یورو گروپ، که در براتیسلاوای اسلواکی جلسه دارد، تصمیم خواهد گرفت  آیا یونان برای رسیدن به «گام های مورد توافق در برنامه کمک مالی خود» به اندازه کافی تلاش کرده است یا نه.

شرایط سومین کمک اروپا که 86 میلیارد یورو است، برخی اقدام ها و اصلاحات است که دولت ائتلافی حزب چپ گرا به رهبری الکسیس سیپراس برای رسیدگی به چالش های کنونی اقتصادی کشور، متعهد شده انجام دهد. 

اگر ثابت شود یونان برای برآورده کردن این شرط ها، به اندازه کافی تلاش کرده است، راه برای دومین سری کمک مالی، هموار می شود. این بخش که به گفته شورای اروپایی، مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون یورو از این کمک 10 میلیارد و 300 میلیون یورویی در 21 ژوئن سال 2016 پرداخت شده است. این مبلغ قطعا بر بدهی های یونان خواهد افزود.

اما تاکنون، یونان فقط دو بند از 15 یند «گام های» مورد نیاز برای دریافت بخش دوم کمک ها را اجرایی کرده است و همین باعث تاخیر در دریافت کمک آن تا ماه ژوئن شده است. 

نشست امروز با حضور یرون دایسیابلوم، رئیس یورو گروپ برگزار خواهد شد و انتظار می رود اطلاع رسانی در خصوص مذاکرات آن انجام شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار