«رودی جولیانی» گفت ترامپ 5 سال پیش حرف خود در خصوص زیر سؤال بردن اصالت آمریکایی اوباما را پس گرفت.

نماینده کمپین انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه: ترامپ می‌داند اوباما متولد آمریکاست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، روز پنج شنبه «رودی جولیانی،» نماینده کمپین انتخاباتی ترامپ، گفت وی آماده است اذعان کند که اوباما در آمریکا متولد شده است.

شهردار سابق نیویورک بر اثر فشار «کریس متیوز،» مجری برنامه هاردبال، مجبور شد تایید کند که ترامپ می داند اوباما متولد آمریکا است. 

جولیانی گفت: «من تایید می کنم که ترامپ اکنون این مسئله را می داند. حالا ترامپ می داند که اوباما زاده آمریکا است.»

ترامپ در سال 2011 اصرار داشت که باراک اوباما در کنیا متولد شده و از او خواست اصالت گواهی تولد خود را ثابت کند. وقتی کاخ سفید اصالت را تایید کرد، ترامپ اعتبار آن را زیر سوال برد و عقب نشینی نکرد. 

ترامپ به این مسئله «افتخار» می کرد که اوباما را مجبور کرد گواهی تولد خود را منتشر کند. ترامپ اخیرا به شدت تحت فشار بوده است تا در خصوص ادعاهای خود، سندی ارائه کند؛ اما هربار طفره رفته است.
 
جولیانی حتی اذعان کرد که ترامپ پنج سال پیش این حرف خود را پس گرفته است. مایک پنس، یار انتخاباتی ترامپ، هفته گذشته گفت قبول دارد اوباما در هاوایی آمریکا به دنیا آمده است. 

ترامپ از سال گذشته هنگام ورود به کارزار انتخاباتی تلاش کرده است از این مسئله گذر کند. وی روز سه شنبه در پاسخ به این سوال مجری شبکه فاکس نیوز که آیا فکر می کند مطرح کردن تردید در آمریکایی بودن اوباما باعث شده است رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی از او رنجیده شوند یا نه، پاسخ داد احتمالا رنجش پیش آمده است. اما از اذعان به این که رئیس جمهور آمریکا متولد آمریکا است، سر باز زد.

این نامزد جمهوری خواه در خصوص احتمال تاثیر این مسئله بر رای های خود گفت: «مشکلی ندارم در این مورد صحبت کنم؛اما پاسخ را نمی دانم. شما اولین کسی هستید که بعد از مدت ها این مسئله را پیش کشیدید.»

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار