مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت:کرمانشاه میزبانی شایسته برای زائرین اربعین خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جعفر همتی به اهمیت برگزاری مراسم اربعین به عنوان نمایش اقتدار و یکپارچگی شیعیان اشاره کرد و گفت:برگزاری مراسم اربعین به عنوان یک حرکت ملی باید به صورت جدی به آن توجه کرد.

رئیس ستاد اربعین استان گفت:برای میزبانی شایسته از زوار عتبات عالیات پنج موکب اصلی دایر می شود و کمیته های مختلفی از جمله کمیته زیرساخت،کمیته تغذیه،کمیته اسکان،کمیته سوخت،کمیته بهداشت و درمان،کمیته مستندسازی،کمیته اطلاعات و امنیت و... که وظایف آنها مشخص و تعریف شده است.

مشاور عالی استاندار افزود: در هر شهرستان نیز ستاد اربعین تشکیل شده و فرماندار هر شهرستان مسئولیت این ستاد را بر عهده دارد و مقرر شده که هر شهرستان بر اساس اسکان500نفر زائر را بر عهده بگیرند.

وی در خصوص امکان اعزام زائرین از مرزهای خسروی و سومار گفت:در خصوص مرز خسروی این امکان وجود ندارد اما در رابطه با مرز سومار به علت نبود زیرساخت های مناسب، امسال این امکان وجود نداشت که اعزامی از آنجا صورت بگیرد و تنها تا منطقه حمیل اسلام آباد و دو راهی ایلام وظیفه میزبانی از همه زائرین را بر عهده داریم و نیز کارهای مربوط به صدور ویزای استان های کرمانشاه، لرستان،کردستان وهمدان نیز در کرمانشاه انجام می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.