تخلف 40 واحد دانشگاه غیرانتفاعی /ظرفیت جذب این دانشگاه ها توسط وزارت علوم صفر شد

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی گفت:‌ 40 واحد این دانشگاه به دلیل رعایت نکردن قوانین ابلاغی وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید ظرفیت جذبشان صفر شده است.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به پر شدن ظرفیت جذب دانشجویان بعضی از واحدهای دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: هیچ واحد دانشگاهی به دلیل کمبود دانشگاه تعطیل نشده اما مراکزی که طبق کمیسیون ماده 9 ابلاغی وزارت علوم تخلفاتی چون نداشتن اعضای هیئت امنا، رئیس دائمی و حراست برخوردار بوده پس از اخطارهای مکرر ظرفیتشان از سوی این وزارتخانه صفر شده است.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید 40 واحد دانشگاهی به دلیل بروز تخلفات برای سال تحصیلی جدید ظرفیتشان صفر شده و این مسئله تا هر زمانی که استانداردها و چهارچوب قوانین را فراهم نکنند برای این دانشگاه‌ها حاکم است. 

رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیر دولتی عنوان کرد: این دانشگاه به طور صد در صد برای سال تحصیلی جدید آماده استقبال از دانشجویان بوده و با وجود بودجه کم خود تمام تجهیزات لازم و ضروری همچنین فضای آموزشی مجهز شده است. 

وی گفت:‌ شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای دانشجویان جدید الورود تا حداکثر 15 درصد افزایش دارد و این میزان افزایش در بعضی از واحدهای دانشگاهی به زیر 15 درصد می‌رسد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.