ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاصله از اصلاح‌طلبان، نتیجه حضور «آیت الله هاشمی» و «روحانی» در جلسات جامعه روحانیت است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نزدیکی مجدد آیت‌الله هاشمی و حسن روحانی به جامعه روحانیت مبارز، منجر به فاصله آن‌ها از اصلاح‌طلبان می‌شود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چرایی دعوت سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی برای حضور مجدد در جلسات شورای مرکزی این تشکل اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز قصد دارد، جامعیت خود را در میان روحانیت، ورای گرایش‌های حزبی و گروهی حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت مبارز می‌خواهد نسبت به همه جریانات سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی، «موضع پدرانه» داشته باشد افزود: بر این اساس، طبیعی است که جامعه روحانیت همچنان عضویت هاشمی رفسنجانی و روحانی را لغو نکرده‌ است.

ترقی اختلاف نظر پیرامون اداره کشور و مبانی فکری را دلیل فاصله گرفتن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی از جامعه روحانیت مبارز دانست و درباره آثار سیاسی نزدیکی مجدد این دو شخصیت به جامعه روحانیت گفت: به نظر می‌رسد در درجه نخست، میان این دو شخصیت و جریان اصلاح‌طلب که بیشتر تحت تاثیر مجمع روحانیون مبارز هستند، تا اندازه‌ای فاصله ایجاد شود و آن‌ها(هاشمی و روحانی) را به اصالت خود نزدیک کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل جدایی مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز که منجر به صدور منشور برادری از سوی حضرت امام(ره) شد، اختلاف در مبانی فکری و شیوه اداره کشور بود. این روند در نهایت منجر به اصطکاک با نظام در سال‌های 78 و 88 از سوی مجمع روحانیون شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
قدرت قدرت قدرت! با مردم باشید به مردم خدمت کنید کشور با تولید علم وصنعت پویا کنید تا همه شاد و درتلاش باشن
آخرین اخبار