رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل نقل و پایانه‌های استان اصفهان از شناسایی 109 نقطه پر تصادف در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی صلواتی  با اشاره به شناسایی 109 نقطه پر تصادف با محوریت اداره راه و اداره کل حمل‌ونقل طبق ضابطه سازمان راهداری، اظهار کرد: پس از بررسی این نقاط و ابلاغ از سوی اداره راه برای رفع اشکالات هندسی و سانحه آفرین آن اقدام خواهد شد.

وی درباره تصادفات اخیر در محور شهرضا-مبارکه و وضعیت این راه، افزود: متأسفانه در این محور حدود یک ماه پیش 7 کشته داشتیم که علت حادثه به دوخطه بودن جاده و انحراف به چپ خودرو منتهی می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان از دلایل دیگر تصادف پژو و تریلر را خواب‌آلودگی راننده در نیمه‌شب دانست و عنوان کرد: واژگونی اتوبوس که هفته پیش رخ داد و منجر به فوت سه نفر و مصدوم شدن چندین نفر شد به خاطر نم باران و لغزندگی جاده بوده است.

وی در ادامه در خصوص رانندگی در زمان لغزندگی جاده، گفت: در شرایط لغزندگی باید با سرعت مطمئنه حرکت کنیم و حتی ممکن است این سرعت از سرعت مجاز هم کمتر شود.

صلواتی از آموزش مدیران فنی حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: بحث فرهنگ‌سازی رانندگی برای مردم بسیار مهم است و رسانه‌ها به‌عنوان متولیان این امر باید در آن پیشتاز شوند.

وی با اشاره به نبود ایمنی کافی در بعضی از خودروها، تاکید کرد: بعضی از ماشین‌ها به هر دلیلی استاندارد ندارد ولی مردم هم می‌دانند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند استفاده صحیح و در حد ایمنی آن خودرو است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اهم فعالیت‌های مهمی که در انجام پروژه‌های حمل‌ونقلی و جاده‌ای صورت می‌گیرد، گفت: مسوولین در حد توانی که دارند با توجه به کاهش تورمی که داریم و کمی بودجه عمرانی که از نتایج آن است بسته به اعتبارات وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت جاده‌های استان، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم تمام جاده‌های استان ایمن است ولی نهادها و ادارات مرتبط نسبت به تمام اعتباراتی که دارند وظیفه خود را انجام می‌دهند.

صلواتی از تغییر بعضی از راه‌های دوخطه استان به چهار خط خبر داد و تصریح کرد: نقاط پرخطری که جاده آن‌ها دوخطه بود طی برنامه‌ریزی که صورت گرفت به چهار خط افزایش یافت تا تصادفات محدود جاده‌ای آن نقاط به حداقل برسد.

وی از تشکیل کمیته ویژه رصد و پیگیری تصادفات در سطح شهرستان‌ها خبر داد و عنوان کرد: بررسی تمام تصادفات در سطح کلان و استان امکان‌بپذیر نیست پس تشکیل این کمیته در سطح هر شهرستان با ریاست فرماندار آن انجام شد تادر صورت نیاز به بررسی تصادفات بالای فوتی بپردازند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل نقل و پایانه‌های استان اصفهان در پایان با اشاره به کنترل عملکرد مدیران مسافربری، بازرسی فنی اتوبوس‌ها، ایمنی و تصادفات به‌صورت جزئی و کلی از اهمیت آموزش خانواده‌ها گفت و خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با آموزش‌وپرورش انجام شد در یک جلسه از 8 جلسه آموزش اولیا و مربیان مدارس کل استان به بحث ایمنی، تصادفات و فرهنگ‌سازی رانندگی اختصاص یافت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.