خبرگزاری استرالیا از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان به عنوان نام هایی بزرگ یاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه بازی های المپیک ریو 2016 پایان یافته است، اما این موضوع به معنای پایان داستان پیروزی ها و شکست ها در شهر ریو نیست.

در حالی که مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک ریو در ورزشگاه ماراکانا آغاز شد، تعداد بی شماری از قهرمانان جدید در آستانه افتخار آفرینی برای کشور خود هستند.


زهرا نعمتی و سیامند رحمان، نام هایی بزرگ در پارالمپیک ریو

البته یکی از ورزشکاران پارالمپیکی که شامل این قهرمانان جدید نمی شود، اسکار پیستوریوس دونده اهل کشور آفریقای جنوبی است که به علت کشتن ریوا اِستین کمپ، نامزد خود در زندان به سر می برد و دیگر از دیدگاه مردم جهان قهرمان به شمار نمی رود.

بازگشت نام های بزرگ

ستارگان بزرگی که باید عملکرد آنان را به تماشا نشست، سیامند رحمان وزنه بردار ایرانی، دیوید ویر دو و میدانی کار بریتانیایی و لیو کویی کینگ دونده نابینای چینی است.

سیامند رحمان وزنه بردار 28 ساله ایرانی که دارای معلولیت مادرزادی است، قصد دارد به نخستین ورزشکار پارالمپیکی تبدیل شود که وزنه 300 کیلوگرمی را بالای سر می برد.

رقبای رحمان در وزن 107 کیلوگرم رشته وزنه برداری نشان طلا را برای ستاره ایرانی از پیش کنار گذاشته اند!

لیو دونده نابینای چینی موفقیت های خود را مدیون سرمربی اش می داند و ضمن سپاس گزاری از وی اعلام کرده است: من حتی برای انجام ساده ترین کارها مثل راه رفتن به کمک نیاز داشتم.

به خاطر اوست که من اکنون می توانم بدون هیچ ترسی بدوم. به خاطر اوست که من دیگر گمنام نیستم و امروز می توانم زیر سایه توجه همه مردم جهان بدوم.

ویر بریتانیایی هم در شهر ریو حضور دارد تا یک نشان دیگر را به مجموعه 6 نشان طلای خود بیفزاید.


زهرا نعمتی و سیامند رحمان، نام هایی بزرگ در پارالمپیک ریو


ورزشکار 37 ساله انگلیسی که به علت ناهنجاری ستون فقرات از زمان تولد خود تاکنون از ویلچر استفاده می کند، اعلام کرده است: این آخرین حضور من در بازی های پارالمپیک است و قصد دارم که در پارالمپیک ریو 2016 فقط مدال آوری کنم.

خبرگزاری استرالیا در ادامه گزارش خود به بررسی روی کار آمدن قهرمانانی جدید پرداخته است که از جمله آنها زهرا نعمتی پرچم دار کاروان المپیک ایران در بازی های المپیک ریو است.

زهرا نعمتی پرچم دار کاروان المپیک ایران در المپیک ریو 2016 نخستین بانوی ایرانی است که به نشان طلای بازی های المپیک و پارالمپیک دست یافته است.

نعمتی در بازی های پارالمپیک 2012 لندن موفق شد در رشته تیراندازی به نشان طلا دست یابد.

در این دوره از بازی های پارالمپیک، 6 کشور برای نخستین بار ورزشکاران خود را حاضر در این رقابت ها می بینند که عبارتند از: آروبا، کنگو، مالاوی، سومالی، سائو تومه و پرینسیپه و در پایان کشور توگو.

همچنین ابراهیم الحسین شناگر سوری که یک پای خود را در انفجاری در کشور جنگ زده سوریه از دست داد و شهراد نساج پور پرتابگر دیسک ایرانی، تیم پناهندگان را تشکیل می دهند.

زهرا نعمتی و سیامند رحمان، نام هایی بزرگ در پارالمپیک ریو



زهرا نعمتی و سیامند رحمان، نام هایی بزرگ در پارالمپیک ریو




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار