قزوین؛

تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی

قائم مقام مرکز اجتماعی – فرهنگی وزارت کشور از مسولان دستگاههای اجرایی خواست : با توجه به افزایش حجم اسیبهای اجتماعی ، فعالیتهای خود را در این زمینه افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رستم بندی در کار گروه اجتماعی – فرهنگی قزوین افزود: طرح های کاهش اجتماعی با توجه به توصیه های رهبری اجرایی می شود.

رستم بندی افزایش سرعت عمل در اجرای طرح  ، گسترش جامعه هدف ، هم افزایی دستگاهها ، جلب مشارکت مردمی را  از جمله شاخصهای اقدام فوق العاده مدیران بیان کرد .

قائم مقام مرکز اجتماعی – فرهنگی وزارت کشور گفت :  در تقسیم کار ملی که در اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت نقش و سهم هر دستگاه مشخص شده است و برای رسیدن به هدف دستگاهها باید در چهار چوب تقسیم کار ملی  با یکدیگر هم افزایی داشته باشند .

وی همچنین از اختصاص بودجه برای برخی ازطرحهای شاخص خبر داد و گفت : دستگاههای اجرایی  ازحوزه ی خیرین و جلب مشارکتهای مردمی در حوزه اسیبهای اجتماعی غافل نشوند .
در این جلسه همچنین بر دو اسیب طلاق و اعتیاد تاکید شد.

صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش ازاجرای 15 طرح ازجمله طرح قاضی مدرسه ،  طرح مدرسه عاری ازخطر ، طرح مهارتهای مقابله ای و طرح پیشگیری و اگاهی ازاعتیاد  خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر هم در این جلسه گفت : در 5 ماهه نخست امسال 740 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، 56 درصد افزایش داشته است .
صفاپور اضافه کرد : 900 نفر خرده فروش هم دستگیر شدند .

وی افزود : طبق تفاهم با صدا و سیما قرار است  32 بر نامه ی تلویزیونی و 32 برنامه رادیویی با موضوع اعتیاد تولید می شود .

اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم دراین باره گفت :  فروش سیگار ، در سوپر مارکتها و دکه هایی که در فاصله 250 متری مدارس قرار دارند ممنوع است.

وی افزود: افراد زیر 18 سال هم نباید سیگار بخرند که در صورت رعایت نکردن این موارد کارشناسان بهداشت محیط با فروشنده های متخلف برخورد می کنند .

اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین درمورد بر نامه های خود برای کاهش طلاق هم گفت : با توجه به اینکه درصدی ازطلاقهای به دلیل مشکلات جنسی است ،کار گاه اختلالات جنسی برگزار شده است.

وی همچنین ازراه انداز ی مرکز درمان اختلات جنسی در استان خبر داد .

اسکویی اضافه کرد : برنامه کشوری اموزشهای پیش از ازدواج ، دو ساعت است که به همت  دانشگاه علوم پزشکی در استان ما به 5 ساعت رسیده است که به زوجین کتاب و سی دی اموزشی هم ارایه می شود .

اعتیاد ، طلاق، حاشیه نشینی در شهرها ، بی بند و باری اخلاقی و شناسایی مناطقی که این اسیبها در ان مناطق بیشتر است ،پنج اولویتی است که مقام معظم رهبری مشخص کردند و دستور کار همه ی دستگاههاست .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار