مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وجود انواع مدارس در کشور و تأثیر این تنوع در روند آموزشی پرورشی نظام تعلیم و تربیت گفت: استراتژی آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش کاهش این تنوع است.
وی عنوان کرد: وجود انواع مدارس باعث کاهش انسجام اجتماعی و تشدید تنوع در آموزشها میشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در یک طبقهبندی کلی مدارس کشور به دو دسته دولتی و غیردولتی طبقهبندی میشوند و سایر طبقهبندیها تابعی از این سطحبندی کلی است.
نوید ادهم با اشاره به اینکه مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی ماندگار و مواردی از این قبیل در گروهبندی مدارس دولتی قرار میگیرند، اظهار کرد: مدارس غیردولتی دستهای دیگر از انواع مدارس بود در حالی که در این مدارس نیز تمامی آییننامهها و ضوابط مدارس دولتی حکمفرماست اما شهریهای برای آموزشها در نظر گرفته شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش با گسترش تنوع مدارس موافق نیست و این مسئله را ترویج نمیکند.
وی یادآور شد: در مواردی باید این تنوع مدیریت شود و بیشتر به بحث کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تربیت توجه داشته باشیم.
انتهای پیام/