مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین سوگواره موسیقی محرم در آذر سال جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور، افزود: این سوگواره به منظور نمایش جلوه های معنوی و حضور پرشور و همراهی و همدلی هنرمندان موسیقی استان با پیام ها و آموزه­های نهضت عظیم عاشورا برگزار می شود.

وی، به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های ملی و مذهبی در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه بیشتر جوانان به مضامین مذهبی در موسیقی و شناسائی استعدادهای جوان در صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه را از اهداف این همایش اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی آئینی- مذهبی و گسترش زمینه های فرهنگی بین مردم را از دیگراهداف برگزاری این سوگواره اعلام کرد.

محمدپور، ادامه داد: این سوگواره در دو بخش گروه نوازی و آهنگسازی برگزار می شود و همه گونه های موسیقی و سنین قابلیت پذیرش در این سوگواره را دارا است.

وی یادآوری کرد: در بخش آهنگسازی، علاوه بر ارائه پارتیتور( نت نویسی) اجرا، اثر باید قابلیت اجرا در صحنه را داشته باشد.

براساس این گزارش شرکت کنندگان در هر دو بخش گروهی و آهنگسازی می توانند اثر خود را بصورت CD/DVD تصویری با کیفیت مناسب تا پنجم آبان امسال به دبیرخانه سوگواره واقع در تبریز- بلوار 29 بهمن- بالاتر از بیمارستان 29 بهمن- مجتمع فرهنگی و هنری تبریز- طبقه دوم- دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.