مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش‌آموز در استان اردبیل به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری افزود: در سال گذشته در رابطه با اعزام دانش‌آموزان استان اردبیل به اردوهای راهیان نور با مشارکت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل 12 هزار نفر دانش‌آموز به این اردوها اعزام شدند که برای امسال نیز در بحث تأمین منابع مالی حدود 100 میلیون تومان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تأمین شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری 13 هزار و 400 نفر دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور به منطاق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند تا از نزدیک در جریان رشادت‌ها و فداکاری شهدای جنگ تحمیلی قرار گرفته و به عظمت روحیه ایثارگری رزمندگان پی ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در بحث اوقات فرافت تابستانی در استان اردبیل 48 هزار و 700 نفر دانش‌‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت در پایگاه‌های آموزشی سطح استان اردبیل شرکت کردند که 286 فعالیت برای اوقات فراغت در استان اردبیل تعریف شده بود.

ناصری تصریح کرد: در بخش سواد‌ آموزی عملکرد معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل مطلوب بوده به طوری که در سال گذشته اهداف سواد آموزی در استان اردبیل 106 درصد تحقق داشته است که استان اردبیل در این رابطه جزء استان‌های برتر کشور بوده و تحقق اهداف ازمیانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی بیان کرد: طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش سوم مهرماه سالجاری روز بازگشایی مدارس استان اردبیل به دلیل تعطیلی روزهای اول و دوم مهر خواهد بود که پروژه مهر در استان اردبیل نیز برای برگزاری مناسب سالتحصیلی جدید در حال اجرا است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.