مدیرعامل آبفای استان گفت: تصفیه خانه فاضلاب تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی در صورت تخصیص اعتبار پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی رضا تخت شاهی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر تازه آباد به مساحت یک هکتار و350 متر مربع در ضلع غربی این شهر واقع شده است، گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب تازه آباد تاکنون 24 در صد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز اجرایی آن متناسب با پرداخت اعتبارات پیشرفت قابل توجهی دارد.

 وی میزان اعتبارات مصوب شده برای سال مالی 95 این پروژه را حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبارات به موقع این پروژه با توجه به شرایط و بستر لازم، پیشرفت قابل انتظاری به دنبال خواهد داشت.

 مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه تاکنون مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان در بخش اجرا و خرید تجهیزات الکترومکانیکال این پروژه هزینه شده است، ادامه داد:میزان برآورد ریالی این پروژه نزدیک به چهار میلیارد و 800 میلیون تومان می باشد.

تخت شاهی در خصوص جزئیات اجرای پروژه نیز یادآور شد: فرآیند تصفیه خانه فاضلاب تازه آباد به روش لجن فعال و ظرفیت ورودی 1812 متر مکعب در شبانه روز است و حجم عملیات اجرایی پروژه تاکنون 4 هزار و 650 متر مکعب خاکبرداری،340 متر مکعب بتن ریزی،52 تن آهن آلات مصرفی و 21 تن پای کار بوده است.

وی  افزود :طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهرتازه آباد 19.3 کیلومتر است که کاملا بصورت مدرن اجرا شده است وطول خط انتقال فاضلاب که برای انتقال فاضلاب شهر و هدایت آن به سمت تصفیه خانه اجرا شده است 676 متر از جنس لوله پلی اتیلن در سایز 400 میلیمتر است
به گفته این مسئول  در حال حاضر تعداد مشترکین آب شهر تازه آباد 4700 فقره انشعاب می باشدو انشعابات فاضلاب نیز 4600 فقره به شکل مدرن و بازسازی شده و تعداد 100 فقره نیز به شکل چاه جذبی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.