مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از نظارت 67اکیپ ثابت و سیار بر سلامت دامهای قربانی قبل و بعد از کشتار در روز عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ، دکتر حسین رشیدی ضمن تبریک عید سعید قربان و قبولی نذورات هم استانی های عزیز گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دامهای قربانی و تامین بهداشت عمومی تعداد 67اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی نظارت بر گوشتهای قربانی را بر عهده دارند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشتارگاههای دام استان کرمان نیز در روز عید قربان از ساعت 7 صبح لغایت 13 باز هستند تاکید کرد: ارائه کلیه خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه های دام و دیگر اماکن بصورت رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این روز 40 اکیپ ثابت و 27 اکیپ سیار نظارتی در استان کرمان فعال هستند اظهار داشت: در قالب 67 اکیپ ثابت و سیار 25 نفر دکتر دامپزشک ، 49 نفر بازرس بهداشتی گوشت و 12 نفر ناظر شرعی در روز عید قربان بر سلامت دامهای قربانی و گوشت استحصالی از این دامها نظارت می کنند .

دکتر رشیدی افزود: کلیه اکیپها از ساعت 7 صبح لغایت 13 در سطح استان و شهرستانها در روز عید سعید قربان انجام وظیفه می نمایند.

وی خرید دام از اماکن مورد تایید دامپزشکی را به دلیل نظارت دوره ایی و انجام اقدامات بهداشتی تضمین کننده سلامت مردم شریف استان در این ایام دانست و افزود: هم استانیهای گرامیدام را از دوره گردان و اماکن فاقد تاییدیه بهداشتی دامپزشکی خریداری ننمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان یکی از مخاطرات اصلی ذبح دام قربانی در خارج از کشتارگاه را درگیری احتمالی با بیماریهای مشترک دانست وگفت: از هم استانیهای عزیز درخواست داریم به منظور پیشگیری از ابتلاء احتمالی به بیماریهای مشترک بین انسان و دام ضمن همکاری با اکیپهای نظارتی در سطح استان و شبکه های دامپزشکی شهرستانها از کشتار دام در معابر عمومی و منازل شخصی جداً خودداری نمایند.

دکتر رشیدی تاکید کرد : جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک مصرف کنندگان بایستی گوشتهای تازه کشتار شده را حداقل بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس قطعه قطعه و مصرف نمایند.

وی در پایان از کلیه هم استانیهای در خواست کرد در صورت مشاهده موارد تخلف و غیر بهداشتی در ساعات اداری با تلفن رسیدگی به شکایات دامپزشکی به شماره 1512-0341 تماس حاصل نمایند و یا از طریق شماره پیامک 3000231512 مراتب را به اطلاع این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.