چمران در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها:

چرا جوامع جهانی درباره حادثه منا سکوت کردند؟

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: نمی‌دانم چرا جوامع جهانی در خصوص حادثه تلخ منا سکوت کردند.

چرا جوامع جهانی درباره حادثه منا سکوت کردند؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با اشاره به حادثه منا، اظهار داشت: نمی‌دانیم چرا جوامع جهانی در خصوص حادثه تلخ منا سکوت کردند.
 
وی از این رفتار جوامع جهانی انتقاد کرد و افزود: امیدوارم هر چه سریعتر این جانیان مغرور به سزای اعمالشان برسند و ریشه این ظالمان هر چه زودتر نابود شود.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: بدون تردید شهدای منا با حضرت امام حسین (ع) در روز قیامت محشور خواهند شد.
 
چمران در ادامه سخنان خود به برگزاری نخستین اجلاس‌ شوراها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: بدون تردید این اجلاس تاثیر فراوانی در ارتقای نام شوراها داشت به همین منظور جا دارد از تمام کسانی که در خصوص برگزاری این جلاس تلاش کردند قدردانی کنم.
 
وی با بیان اینکه در نخستین اجلاس‌ شوراها و شهرداری‌ها 2 هزار نفر حضور داشتند، تصریح کرد: امید دارم که از این اجلاس بهترین نتایج به دست آید، تاثیر گذاری این همایش برداشت‌های زیادی برای ما خواهد داشت.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شورای عالی استان‌ها در راستای برگزاری این شورا حتی ریالی هزینه نکرده است، گفت: از روز اول برگزاری اجلاس قرار شد که شوراها هیچ گونه هزینه‌ای نکنند، چرا که هزینه این اجلاس می‌توانست بار مالی برای شوراها به همراه داشته باشد.
 
*امضا تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی استان‌های برای ارتقاء ورزش همگانی


در ادامه این جلسه رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج نشست این نهاد با معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: این نشست چند خروجی داشت که در آن بر تقویت ورزش همگانی تاکید شد.

وی با بیان اینکه قرار است تفاهم‌نامه‌ای ضروری بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی استان‌ها در خصوص ورزش و جوانان به امضا برسد، افزود: کمیسیون فرهنگی ملزم است که این کار را هر چه سریعتر به سرانجام برساند.

چمران اضافه کرد: در راستای این تفاهم‌نامه قرار است یک ارتباط نزدیکتری بین شهرداری‌ها، شوراها و همچنین وزارت ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش به خصوص ورزش قهرمانی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه پیشنهادهای دیگری در رابطه با فدراسیون ورزش و ورزش زورخانه‌ای مطرح شده است، تصریح کرد: بنده پیشنهاد دادم به مدیران کل ورزش استان‌ها و شوراها برای تقویت ورزش در جامعه با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.

چمران گفت: به دنبال آن هستیم که از خیرین برای ارتقای ورزش همگانی استفاده کنیم.

وی افزود: در خصوص فدراسیون‌ها و ورزش‌های زورخانه‌ای پیشنهاداتی مطرح شد که به صورت کتبی به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ و اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا هنوز بعد از یک سال هیچ کاری نشده؟یعنی جون عزیزای ما اینقدر بی ارزشه؟ایکاش همه پشت سر رهبری بودن شاید اینقدر ملت ایران تحقیر نمیشد ن واین عربستانیا اینقدر پررو نمیشدن
آخرین اخبار