سی‌ان‌ان: آمریکا نگران دوران پس از داعش است

یک نویسنده آمریکایی تصریح کرد شکست دادن داعش برای آمریکا آسان است اما این کشور نگران دوران پس از داعش است.

سی‌ان‌ان: آمریکا نگران دوران پس از داعش است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، فرید زکریا، نویسنده آمریکایی گفت:«دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حرفهای زیادی می زند اما واقعیت این است که برای این سخنان هیچ راهبرد و سیاست عملی و فکرشده ای وجود ندارد. او به مخاطبانش نگاه می کند و براساس موقعیت، هرچیز به ذهنش برسد به زبان می آورد. او سخنانی را به زبان می آورد که مخاطبانش دوست دارند بشنوند یا مطالبی که سبب می شود او مطرح تر شود. این رویه، الگوی رفتاری ترامپ است. او اخیرا نیز مطالب مسخره ای به زبان آورده و گفته است که از ژنرال‌های آمریکایی خواهد خواست تا برنامه ای سی روزه برای شکست دادن داعش تدوین کنند. این سخنان ترامپ بی معنا است. 

به گفته این نویسنده آمریکایی با این اوصاف، هرشرایطی هم که مطرح باشد ارتش ایالات متحده می تواند این گروه را در مدت دو تا سه ماه شکست بدهد. اما مسئله این است که پس از شکست دادن این گروه، چه وضعی پیش می آید. در عراق و سوریه با دو کشور مواجه هستیم. پس از شکست دادن داعش، قرار است چه کسی اداره امور این کشورها را برعهده داشته باشد. همین ملاحظات است که مانع از آن شده است که ارتش آمریکا برای نابودی این گروه وارد اقدام جدی شود. اگر این گروه شکست داده شود و شهر موصل در عراق و الرقه در سوریه به کنترل دربیاید، مسئله این است که چه کسی اداره امور این مناطق را برعهده خواهد گرفت؟»

زکریا در پایان افزود: «ترامپ مواضع خودش را به سرعت تغییر می دهد. مشخص نیست ترامپ به دنبال چیست. مشخص نیست که موضع واقعی ترامپ چیست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
ولا منم تا حالا نفهمیدم که مواضع اصلی ترامپ چیه ....
آخرین اخبار