77 طرح تعاونی در استان اصفهان با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این طرحها در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری سه هزار و 60 میلیارد ریال، روز چهارشنبه افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در مراسم افتتاح این طرحها گفت: 77 درصد از سرمایه گذاری این طرحها توسط بخش خصوصی و 23 درصد نیز از محل تسهیلات تامین شده است.

غلامعلی قادری اضافه کرد: این طرحها سه هزار و 506 فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

وی همچنین یادآور شد: در دو سال گذشته از طریق صندوق توسعه ملی به 348 شرکت تعاونی دو هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در هفته تعاون امسال توانستیم از لحاظ تعداد طرح ها، رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهیم.

قادری در باره میزان تسهیلات اعطاء شده در پنج ماه اول سالجاری نیز خاطرنشان کرد: در این مدت 820 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا شد.

وی با اشاره به اهمیت صادرات اظهار کرد: در دو سال گذشته از طریق صادرات تعاونی ها 127 میلیون دلار ارز برای استان اصفهان حاصل شد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، هشت هزار شرکت تعاونی در استان وجود دارد که تنها 40 درصد از آنها فعال بود و با برنامه ریزی صورت گرفته 687 شرکت در مدت اخیر تعیین تکلیف شد تا بتوانند به چرخه فعالیت بازگردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از لحاظ قوانین، تعاونی ها با موانعی روبه رو نیستند، اگرچه باید بیش از گذشته پذیرفت که تعاونی ها نباید دولتی باشند و باید با مشارکت مردم و بخش خصوصی شکل بگیرند و به کار خود ادامه دهند.

حمیدرضا فولادگر خاطرنشان کرد: افزایش 25 درصدی سهم تعاونی ها در اقتصاد بخش خصوصی کشور نیازمند حمایت همه جانبه و تشکیل تعاونی های قدرتمند است، در غیر این صورت این سهم، در حد 6-5 درصد کنونی باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه تورم در حال حاضر به کمتر از 10 درصد رسیده است، بنابراین سود سپرده ها و تسهیلات بانکی نیز باید بطور همزمان و موازی کاهش یابد.

در این مراسم از 16 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان تجلیل شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.