در مسیر توسعه کشور نباید همه نگاه ها به سمت دولت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم افتتاح 77 طرح تعاونی و تقدیر از تعاونی های برتر در استان اصفهان گفت: در مسیر توسعه کشور، نباید همه نگاه ها به سمت دولت و فروش نفت باشد، بلکه بخش خصوصی نیز باید در این راه بیش از گذشته تلاش کند.

محمود اسلامیان افزود: استفاده از نفت بعنوان سرمایه ای برای توسعه و بسترسازی زیرساخت ها می تواند مفید باشد، اما استفاده از نفت بعنوان یک منبع مصرفی در کشور به زیان ماست.

وی اضافه کرد: فعالیت بخش خصوصی و تعاونی ها در راه پیشرفت اقتصادی کشور بسیار مهم است و باید بیش از پیش نیز به آن توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: به نوعی می توان گفت که 'سو استفاده از استفاده از نفت' طی سال ها، مشکلات عدیده اقتصادی را برای ایران رقم زده است.

اسلامیان افزود :: موقعیت و قدرت ایران در 400 سال گذشته از زمان شاه عباس صفوی تاکنون بی نظیر بوده است، اما باید از این ظرفیت و فرصت بدرستی استفاده کنیم.

وی با ذکر مثال هایی هشدار داد: واردات سه میلیون تُن شکر بجای یک میلیون تُن و واردات هشت میلیون تن فولاد در حالی که ایران از مجموعه های تولید فولاد برخوردار است، بطور حتم صنعت تولید شکر و صنعت فولاد کشورمان را با مشکلات جدی روبه رو می کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: برخی مشکلاتی که برای واحدها و مجموعه های تولیدی بر اثر واردات بوجود می آید، سالها دامنگیر آنها خواهد بود و سبب زمینگیر شدن آنها می شود.

این 77 طرح تعاونی در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری سه هزار و 60 میلیارد ریال، افتتاح شد.

77 درصد از سرمایه گذاری این طرحها توسط بخش خصوصی و 23 درصد از محل تسهیلات تامین شده است.

این 77 طرح سه هزار و 506 فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

در این مراسم از 16 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان نیز تجلیل شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.