معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: امسال ، سال «خواندن »نامگذاری شده است و برای اجرایی کردن این شعار مدرسه تابستانی خواندن راه اندازی شد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ شفاعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین افزود: در این مدرسه کتابداران اموزشهای لازم را برای ترویج فرهنگ کتاب فرا می گیرند و می توانند این فراگیری را به سطح جامعه تعمیم دهند .

راه اندازی مدرسه تابستانی خواندن

شفاعی اضافه کرد:  این امکان ایجاد شده است که کتابداران کتابخانه های عمومی با توجه به اقلیم ، فرهنگ و آداب و رسوم استان با توجه به لیست موجود ، کتابهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی همچنین گفت :  پارسال 15 میلیارد تومان صرف خرید کتاب و ارسال ان به استانها شده است .

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به لزوم پرداخت سهم نیم درصد از درامد ماهیانه شهرداریها به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت :  از هزار و 290 شهرداری ، فقط  240 شهرداری توانایی پرداخت نیم درصد را دارند و نهاد کتابخانه های عمومی کشور از هزار شهرداری دیگرهیچ پولی دریافت نمی کند .



شفاعی اضافه کرد : امسال مطابق با تفاهم نامه ای که با سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور منعقد شده قرار است ، در آمد شهرداریها در موعد مقرر وصول و صرف هزینه های کتابخانه ها از جمله مرمت ، تعمیرو تجهیز شود .

وی افزود : بعضی از شهرداریها این سهم را پرداخت نمی کنند وبعضی دیگر یا درآمد ندارند و یا کم درآمدند و نمی توان  برای پرداخت این نیم درصد امیدی داشت .

وی تعداد پرسنل کتابخانه های عمومی در سطح کشور را هفت هزار و 400 نفر اعلام کرد .

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این مراسم گفت : کتاب خواندن  به حل  معضلات  و اسیبهای اجتماعی کمک می کند .

رحیمی اضافه کرد :همه ی دستگاههای اجرایی ، هنرمندان و مردم باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

وی افزود :در اغاز انقلاب  ، کتاب ، منبع اصلی همه ی کسانی  بود که  انقلاب کردند .

در پایان این مراسم با قدردانی از خمات مهدی رمضانی ، رویا اسماعیلی بعنوان مدیر کل جدید کتابخانه های عمومی استان معرفی شد .

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.