حسین اسفندیاری فر پیشکسوت کشتی با حضور در برنامه یک فنجان چای داغ رادیو ورزش به مرور خاطراتش در شهر زادگاهش پرداخت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  حسین اسفندیاری فر در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: 48 سال سن دارم. 5 برادر هستیم 4 نفر از ما در عرصه کشتی فعال هستند. اهل اندیمشک هستم. پدرم در راه آهن اندیمشک کار می کردم. فروشگاه راه آهن در کنار سالن ورزشی بود. هربار که به خرید می پیشکسوت کشتی: زیر نور پیک نیکی تمرین می کردیمرفتیم من به آن سالن سر می زدم. این گونه بود که به کشتی علاقمند شدم. اولین مربیان من سهراب تخته شاهی و حمید گرشاسبی بودند. البته به دلیل جنگ و تحصیلات عمر کشتی من کم بود و بعد از آن در عرصه مربیگری وارد شدم.

وی افزود زمانی که در اندیمشک تمرین می کردیم مشکلات فراوانی داشتیم. بارها برق سالن قطع شده بود. من چند چراغ پیک نیک تهیه کرده بودم که آن ها را دور زمین می گذاشتم و زیر نور پیک نیکی ها تمرین می کردیم. زمانی که سالن نداشتیم به مدارس می رفتیم و در دمای 50 درجه اندیمشک در حیاط مدارس تمرین می کردیم.

اسففندیاری اظهار داشت اگر کشتی گیران شهرستانی عملکرد خوبی داشته باشند مربیان ملی می گویند ما حرکات آن ها را اصلاح کرده ایم، اگر بد باشند باز همه چیز به مربیان شهرستانی بر می گردد. دید تمام فدراسیون ها این گونه است. برای آن که کشتی گیر خوب داشته باشیم باید زیرساخت ایجاد کنیم و ریشه ای کار کنیم. خانواده، کشتی گیر و مربی همگی باید درگیر باشند تا کار به درستی پیش رود.

برنامه یک فنجان چای داغ هر روز ساعت18:05 با اجرای محمد منصوریان پخش می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
با سلام

به نظر بنده آقای اسفندیاری خیلی روغن داغش را زیاد کرده . تا جایی که من اطلاع دارم همیشه سالن های کشتی شهرستان در اختیار برادران قلاوند یا اسفندیاری فعلی بوده . بارها مسئولین سالن های بزرگتر و مجهزتر را جهت فعالیت به آنان پیشنهاد کرده اند اماآنان قبول نکرده اند و می گفتند همین سالن بهتر است . وقتی علت را جویا می شدی می گفتند سالن های بزرگ برای تمرین دادن مناسب نیستند چون صدای ما به کشتی گیران نمی رسد . قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا ......
آخرین اخبار