فلز زرد از روز گذشته روند افزایشی خود را آغاز کرده است و امروز نیز علی‌رغم افت 0.2 درصدی بالاترین نرخ در 18 روز را رقم زد.

ثبات بهای طلا در پی انتشار آمارهای اقتصادی منفی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی طلا به بالاترین رکورد خود در دو هفته و نیم گذشته رسید. فلز زرد از روز گذشته روند افزایشی خود را آغاز کرده است و امروز نیز علی‌رغم افت 0.2 درصدی بالاترین نرخ در 18 روز را رقم زد.

بر این اساس، انتشار آمارهای اقتصادی منفی آمریکا و بی‌نتیجه ماندن احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در بانک‌های این کشور موجب شد بهای طلا طی روزهای گذشته در بازارهای جهانی رشد چشمگیری داشته باشد. از سوی دیگر، فعالیت اندک بخش خدمات آمریکا در ماه اوت به پایین‌ترین سطح در 6 سال و نیم گذشته کاهش یافت و این روند نه‌تنها بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر منفی گذاشته است بلکه رویه افزایش نرخ بهره بانکی را برای کوتاه‌مدت به تعویق انداخته است.

با کاهش ارزش دلار در پی انتشار آمارهای اقتصادی ناامیدکننده در آمریکا و رشد سهام در بازارهای آسیایی انتظار رشد بیش‌ازپیش بهای فلز زرد می‌رود. هرچند تا پایان هفته احتمال نوسان بهای طلا به تأثیر از نشست بانک مرکزی اروپا وجود دارد.

در معاملات صبح امروز (چهارشنبه 17 شهریور) هر اونس طلای اسپات 1352 دلار و 65 سنت دادوستد شد که بالاترین نرخ فلز زرد از 19 اوت (29 مرداد) محسوب می‌شود.

در بازار فلزات گران‌بها نیز هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش 19.97 دلار رسید. پلاتین نیز با 0.3 درصد یک هزار و 92 سنت معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار