به گزارش خبرنگار
گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کسانی هستند که کارشان فروش «فالوور» در اینستاگرام است. این عزیزانِ خلاق که البته در همهجای دنیا هم نمونههایشان هست، میتوانند در کمتر از یک یا دو روز هر تعداد که بخواهید به فالوورهای شما بیافزایند. البته بازار هدف آنان بیشتر چهرههای معروف را شامل میشود. مثل همین عزیزانی که به جناب سرلک پیام دادهاند و پیشنهاد کردهاند تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرامش را چندبرابر کنند.
البته فراموش نکنید که این «فالوورفوشان» قیمتشان بسیار بالاست و گاهی چهرههای معروف را حسابی سرکیسه میکنند. برخی از این «فالوورفروشان» در دنیای مجازی تبلیغات گستردهای دارند و حتی برای جلب مشتری حاضرند 100 فالوور رایگان به شما هدیه کنند!
کار اصلی «فالوورفوشان» تولیدِ فالوور است؛ یعنی وقت و زمان زیادی صرف میکنند (شاید هم با سیستمهایی در زمانی اندک این کار را انجام میدهند) تا صفحههای غیرواقعی بسازند و از راه این صفحهها شخص مورد نظر را فالو کنند. در حقیقت تعدادی که به فالوورهای آن شخص اضافه میشود تنها جنبه زینتی دارد و بیشتر به درد پُز دادن و البته کم نیاوردن در مقابل دیگران میخورند.
صفحههایی که این «فالوورفروشان» میفروشند، هیچ لایک و کامنتی در پی نخواهند داشت، چرا که اصلا این صفحهها کاربر واقعی ندارند. اما از این «فالوورفروشان» زرنگتر، مسئولان اینستاگراماند. هر صفحهای که کاربران در اینستاگرام میسازند، برای این بِرند هزینههایی دربر دارد؛ پس این صفحههای غیرفعال و غیرواقعی که تنها فضاهای اینستاگرام را اشغال کردهاند و کاملا غیرفعالند، زیانهایی برای اینستاگرام در پی دارد.
در روزهای گذشته اینستاگرام تصمیم گرفته صفحههایی که در سه ماه گذشته فعالیتی نداشتهاند را «دیاکتیو» (غیرفعال) کند.
همین تصمصم اینستاگرام بازار «فالوورفروشان» را کساد کرده است. با اجرایی شدن طرح اینستاگرام، نه تنها بازار «فالوورفروشان» کساد شده که فالوورهای برخی از خوانندگان و بازیگران ریزش چشمگیری داشته و برای آنان دردسرهایی ایجاد شده است. برای مثال صفحه اینستاگرام برخی از بازیگران با حدود 400 هزار ریزش فالوور مواجه شده و برخی دیگر هم ریزشی اندک داشتهاند.
در مواردی که ریزش فالوورها کمتر از 50 هزار بوده میتوان ماجرا را طبیعی تلقی کرد، چرا که مثلا در میان یک میلیون فالوورِ فلان خواننده طبیعی است که حدود 30 یا 40 هزار فالوور برای چند ماه فعالیتی در صفحهشان نداشته باشند و اینستاگرام آنها را غیرواقعی تشخیص دهد.
صفحه یکی از مجریان پرطرفدار تلویزیون پیش از پاکسازیهای اینستاگرام یک میلیون فالوور داشت اما با این اصلاحات انجام شده تعداد فالوورهایش به حدود 950 هزار نفر رسیده است؛ این کاهش را هم میتوان طبیعی تلقی کرد چرا که این ریزش چندان چشمگیر نبوده است. البته نکته منفی برای صفحه این مجری این است که تعداد طرفدارانش به زیر یک میلیون رسیدهاند. به نظر میرسد که انگشت اتهامِ خرید فالوورهای غیرواقعی بیشتر به سمت چهرههایی است که فالوورهایشان ریزشهای چندصدهزاری داشته است.
با این طرح 30 درصد از کاربران اینستاگرام کاهش پیدا کرده است. کسانی که هیچ چیزی شیر نمیکنند و تنها بییننده هستند هم حذف میشوند. هیچ صفحه واقعی پاک نمیشود. اینستاگرام برای انجام این کار از سیستمی هوشمند استفاده میکند. سیستم هوشمند اینستا به صورت رندوم به سراغ صفحههای پرمخاطب رفته و اول فالوورهای آنان را برررسی کرده است.
برخیها از اینستاگرام هم تشکر کرده اند که صفحههای غیرواقعی را حذف کرده است. این میتواند نشان دهد که کدام یک از چهرههای معروف بیشترین فالوورهای واقعی را دارند.
انتهای پیام/