مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از توزیع نهاده های مورد نیاز کلزاکاران در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسنی افزود: نهاده های مورد نیاز کلزاکاران (بذر، کود و سم) فراهم شده و در حال توزیع است که کلزا کاران می توانند با مراجعه به مراکز توزیع اقدام به تهیه نهاده های مورد نظر خود کنند.

وی گفت: کلزاکاران هنگام دریافت بذر می توانند به منظور تأمین بذور سالم با شرکت دانه های روغنی قرارداد منعقد کنند و از تسیهلات این شرکت در جهت افزایش میزان درآمدسرانه خود بهره مند شوند.

حسنی افزود: مساعدت های قابل توجهی برای توسعه کشت کلزا صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به پرداخت یارانه بذر، پرداخت بلاعوض۵۰ درصد هزینه بذرکار دو منظوره کلزا و غلات کار، بیمه رایگان مزارع کلزا، پرداخت تسهیلات به کلزا کاران، سهولت خرید تضمینی با پرداخت به موقع وجه محصول کلزا اشاره داشت.

وی یادآور شد: تأمین روغن نباتی مورد نیاز کشور یکی از دغدغه های اصلی مسئولان بوده، در این راستا واردات بذور هیبریدکلزا با پتانسیل مناسب و مساعدت های قابل توجهی برای توسعه کشت کلزا صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به پرداخت یارانه بذر، پرداخت بلاعوض۵۰ درصد هزینه بذرکار دو منظوره کلزا و غلات کار، بیمه رایگان مزارع کلزا، پرداخت تسهیلات به کلزا کاران، سهولت خرید تضمینی با پرداخت به موقع وجه محصول کلزا اشاره داشت.

حسنی گفت: برای آشنایی هر چه بهتر زارعان با کشت و کار زراعت کلزا کارگاه های آموزشی، بازدیدهای میدانی لازم انجام گرفته و در خواست های متقاضیان کشت کلزا مؤید باور قلبی بهره برداران از ویژگی های این زراعت استراتژیک از نظر نیاز آبی کم، مؤثرترین گزینه در تناوب با غلات و سایر خصوصیات بارز این گیاه ارزشمند به شمار می رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.