معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: زنجان پاکترین استان در بحث شکایات مردمیاست و دارای کمترین شکایت ثبت شده در سامانه۱۶۹۰ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان صائینیبیش ازدو سال از راه اندازی خط۱۶۹۰می گذرد وتعداد شکایت ها به سامانه انگشت شمار بوده است و وضعیت موجود نشان دهنده آن است که جامعه پزشکی و سلامت استان در راستای حوزه سلامت کشور حرکت خوبی کرده و کمترین شکایت مردمی را دارد.

وی خاطر نشان کرد این سامانه در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و به صورت آن لاین راه اندازی شده وزنجان پاکترین استان در بحث شکایات مردمیاست که از شکایات ثبت شده تنها چند مورد انگشت شمار در بخش بستری بیماران بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه ملی ۱۶۹۰ رسیدگی به تخلفات پزشکان به خصوص در مورد بیماران بستری در مراکز بیمارستانی است.

این مقام مسئول گفت: سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر چگونگی ثبت و ارائه گزارش های مردمی در ارتباط با تخلفات پزشکان نظارت جدی داشته و در این مورد با کسی اغماض نمی کند چرا که رضایت مردم اولویت کاری این وزارت است.

صائینی افزود: عموم مردم به ویژه بیماران بستری در بیمارستان ها در صورت مشاهده دریافت تعرفه های غیر متعارف از سوی پزشکان در مراکز بیمارستانی خصوصی و عمومی می توانند موارد را به سامانه ۱۶۹۰ گزارش کنند.

وی در پایان به راه اندازی کلینیک های ویژه در استان زنجان اشاره کردوگفت: هدف از راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه تحقق تحول نظام سلامت است و در این میان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر درست اجراشدن طرح نظام سلامت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار دارد که در حال حاضر ۷ کلینیک ویژه در ۵ شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.