رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: مأموریت گرایی و مأمورت پذیر بودن در دانشگاه ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مأموریت گرایی در دانشگاه ها نهادینه شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور غلامی در هشتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش با اشاره به اینکه مأموریت گرایی و تشکیل برنامه های علمی وپژوهشی یکی از برنامه های داشنگاه بوعلی سینا است گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان در صدد این است که فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی را به سطح بین اللملی برساند.

وی افزود:  برنامه‌ها و اطلاعات دقیق‌تر این موضوع در حال تدوین و بخش مهمی از کارها انجام شده است  که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

غلامی ادامه داد: مجموعه دانش هایی که امروزه مورد بررسی قرار می گیرد همه مواردی هستند که به فنا وری  تبدیل  میشود و بشکل کاربردی و جامع  مورد استفاده قرار گرفته است  و ورود به این دانش موجب می شود که کاربردها سریع تر انجام شود.

غلامی اظهار داشت: اگر دستاوردی برای ارائه نداشته باشیم در روابط دیپلماسی علمی یکطرفه خواهیم بود.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی‌سینا در زمینه‌های پژوهشی دارای رتبه‌های خوبی در بین دانشگاه‌های کشور معرفی شده است ابراز کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های وزارت علوم توانسته رتبه نهم را به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه  این دانشگاه 13 دانشکده دارد، ادامه داد:  این دانشگاه 430 عضو هیئت علمی دارد که از این تعداد 110 استاد تمام، 95 دانشیار و تعدادی نیز استادیار و مربی هستند.

وی عنوان کرد: هم اکنون 11 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی‌سینا در حال تحصیل هستند که بیش از 4000 معادل 40 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی در 60 گروه آموزشی اشتغال به تحصیل دارند.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه اگر بتوانیم سطح علمی و پژوهشی خود را به سطح بین المللی نزدیک کنیم افزود: می توانیم با الگوها و استاندارد هه قوی تر عمل کنیم .

گفتنی است، هشتمین کنفرانس بین‌المللی فناوری اطلاعات و دانش با 18 محور به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.