العبادی: سفیر سابق سعودی در مسائل عراق دخالت می کرد

نخست وزیر عراق گفت «ثامر السبهان» در امور داخلی این کشور دخالت می کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر عراق در اظهاراتی رسانه ای ، سفیر سابق سعودی در بغداد را متهم کرد که در امور داخلی عراق دخالت می کرد و با اظهارات نامناسب خود کار دیپلماتیک میان دو کشور را مختل کرده بود.

حیدرالعبادی، در خصوص اخراج ثامر السبهان سفیر سابق سعودی در عراق با بیان اینکه 'او در امور داخلی عراق دخالت می کرد'، در عین حال تاکید کرد که بغداد خواستار ادامه تعامل دیپلماتیک با ریاض برغم اختلافات موجود میان دو کشور است.

نخست وزیر عراق در خصوص چگونگی درخواست تغییر السبهان نیز گفت که از طریق رسانه ها مطلع شده که وزارت خارجه کشورش از دولت سعودی درخواست تغییر سفیر را کرده است.

العبادی با بیان این مطلب که 'هدف ما از آزادی و ورود به موصل تنها ازادی زمین نیست، بلکه نجات مردم استان نینواست'، در خصوص عملیات آتی موصل باردیگر تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آتی مشارکت خواهند داشت.

وی در عین حال گفت که عملیات موصل نیازمند یافتن راه حل سیاسی برای آینده موصل است و همچنین وعده کرد که بعد از آزادی موصل، اختیارات استانی را در نینوا افزایش خواهد داد.

نخست وزیر عراق در خصوص انفجار اولین ساعت صبح سه شنبه (دیروز) در خیابان کراده داخل در مرکز بغداد نیز گفت که هنوز تحقیقات در خصوص علل ورود خودرو بمب گذاری شده به داخل منطقه و حواشی آن جریان دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار