ارومیه؛

برگزاری کارگاه بهبود روابط همسران در کانون خانواده

کارگاه بهبود روابط همسران در کانون خانواده در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، میترا هاشم زاده سرپرست اداره راهنمایی و مشاوره دانشگاه در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه گفت: زندگی در خانواده های پر تنش افت بهره وری فرد را در محیط کار به همراه دارد، زوج های زیادی در پی درمان می باشند. بسیاری از زوجین به خصوص آنهایی که شاغل هستند مهارتهای اساسی ارتباطی را نمی دانند و همین مساله منجر به تعارض بین زوجین شده است. یکی از ۵ علت اصلی طلاق در همه کشورها نیز فقدان مهارتهای ارتباطی است. غنی سازی روابط زوجین براساس این مهارتها پیشرفت اساسی و خوبی برای حل تعارضات می باشد.
هدف اصلی این کارگاه،افزایش دوستی و تعهد در رابطه ،افزایش صمیمیت، غنی ساختن مهارتهای ارتباطی زوجین، درک زوج از اهمیت رابطه با خانواده همسر و آشنایی زوج با مدل خانواده ها می باشد
.

هاشم زاده در ادامه سخنانش راهکارهای داشتن خانواده سلامت محور را تشریح کرد و افزود: مطالعات مختلف در حوزه خانواده نشان می دهد سلامت با آرامش درون خانواده ارتباطی تنگاتنگ دارد و خانواده ای سالم است که اعضای آن در کنار هم آرامش و راحتی را تجربه کنند.

وی نگاه تحقیرآمیز نسبت به همسر یا فرزند، روحیه تدافعی در خانواده و دوری های عاطفی را برخی ازعواملی عنوان کرد: که آرامش را در محیط خانواده از بین می برد.وی اظهار داشت: در خانواده هایی که سلامت ارتباطی وجود ندارد، بروز بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، آسم، افسردگی، ناراحتی عروقی، میگرن، عدم تمرکز، افت تحصیلی و ضعف سیستم بدن بیشتر است و اعضای چنین خانواد هایی در معرض بیماری های جسمی و روحی فراوانی قرار می گیرند.

این استاد روانشناسی گفت: در خانواده سلامت محور شیوه برخورد با مشکل متفاوت است و مقابله با مشکل و ایجاد راه حل ها پویا تر خواهد بود و همچنین در خانواده سلامت محور استقلال های عاطفی بیشتر وجود خواهد داشت و در چنین خانواده هایی احساس شفقت بیشتری وجود دارد و رابطه ها رفیقانه است و به همین دلیل آدم ها به دنبال قضاوت نخواهند بود.

وی با بیان اینکه درخانواده سلامت محور توجه به عطش عاطفه نمود عینی دارد، گفت: هر چقدر این عطش در درون خانه بدون پاسخ بماند، فضاهای بیرونی می تواند آسیب هایی را برای فرد ایجاد کند .

لازم به ذکر است: شرکت کنندگان در این کارگاه با سوالات کتبی که توسط مدرس کارگاه تهیه شده بود مورد سنجش قرار گرفتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.