استاندار اصفهان گفت: بسترهای لازم برای جمعیت جوان و نوجوان کشور باید فراهم شود تا با تفریحات سالم و معقول اوقات بگذرانند و کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در افتتاح بزرگترین مرکز آبی فلات مرکزی ایران، اظهار کرد: اگرچه این مجموعه به لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار با اهمیت است از نگاه آسیب‌های اجتماعی نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به آثار مخرب آسیب‌های اجتماعی افزود: طلاق، حاشیه نشینی، فساد و اعتیاد هر روز در حال افزایش است و تاکید مقام معظم رهبری نیز توجه به این مسائل است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی در اصفهان از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: نرخ 1.9 درصدی شیوع اعتیاد در استان نسبت به میانگین 2.5 درصدی کشوری پایین‌تر است؛ حاشیه نشینی این شهر نسبت به شهرهای تهران و مشهد شرایط مطلوب‌تری دارد و طلاق نیز در آن از میانگین کشوری پایین‌تر است. البته اعتقاد این است که شأن مردم اصفهان حتی یکی از این موارد را پذیرا نیست.
زرگرپور اضافه کرد: باید بسترهای لازم برای جمعیت جوان و نوجوان کشور فراهم شود تا با تفریحات سالم و معقول اوقات بگذرانند و کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند. ایجاد چنین مجموعه‌هایی قطعاً می‌تواند در کاهش اعتیاد مؤثر باشد و موجب کاهش فساد و عوامل مؤثر ایجاد فساد شود.
وی تصریح کرد: در بهترین حالت پیامد نبود چنین مجموعه‌های تفریحی، افراد قلیان به دست در کنار رودخانه زاینده رود است و در بدترین حالت این افراد به داخل دخمه‌هایی می‌روند تا تریاک و شیشه مصرف کنند.
استاندار اصفهان گفت: این مراکز باید افزایش پیدا کند تا وقت و انرژی افراد در این مکان‌ها تخلیه شود و به سمت سالم سازی جامعه حرکت کنیم. این پروژه‌ها برای استان دارای اولویت و حساسیت است .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار