گسترش روابط ایران و مکزیک در شرایط پس از برجام، مهم است/نظام سلطه در عرصه رسانه‌ای، معیارهای دوگانه داردسخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: نظام سلطه با اعمال استانداردهای دوگانه، ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، "کیوان خسروی" سخنگوی این شورا، امروز(سه‌شنبه 16 شهریور ماه) در دیدار «الخاندرو راموس اسکویل» رئیس خبرگزاری مکزیک، به ضرورت ایفای نقش جدی رسانه های کشورهای مستقل در معرفی فرصت‌های همکاری مشترک به ویژه در زمینه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اشاره و تأکید کرد: گسترش روابط ایران و مکزیک و شناخت بیشتر دو ملت از یکدیگر در شرایط پس از برجام، حائز اهمیت است.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، تبادل ظرفیت‌ها و تجارب به منظور ایجاد هم‌افزایی در همکاری رسانه‌ای را وظیفه مهم رسانه‌های رسمی دو کشور دانست و اظهار کرد: شناخت صحیح از موضوعات و اقدامات طرفین با حذف رسانه‌های واسطه که عموماً در چارچوب نظام سلطه به تحریف واقعیت‌ها می‌پردازند، ضروری است.

خسروی افزود: در حالی که جمهوری اسلامی هزینه‌های گسترده مالی و انسانی را در مسیر مقابله با مواد مخدر پرداخت کرده است، نظام سلطه با اعمال استانداردهای دوگانه، ایران را به نقض حقوق بشر به خاطر برخورد با قاچاقچیان و اشرار متهم می‌کند.

معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر شورای عالی امنیت ملی، با تشریح اهمیت نقش رسانه‌های مستقل در جهان امروز خاطرنشان کرد: برجام، فرصت دوباره‌ای را در اختیار رسانه‌های غرب قرار داد تا با اصلاح رویه اشتباه گذشته بتوانند با رعایت انصاف و رفتار حرفه‌ای، نگاه جهانیان را نسبت به تأثیرگذاری مذاکره و گفت‌وگو در حل مسائل پیچیده سیاسی و امنیتی را متمایل کنند.

بر اساس این گزارش، "الخاندرو راموس اسکویل" رئیس خبرگزاری مکزیک نیز در این دیدار، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی در مسیر شکست انحصار خبری گفت: امضای توافق همکاری میان خبرگزاری نوتیمکس مکزیک با خبرگزاری جمهوری اسلامی، نقطه شروع مناسبی برای همکاری میان دو کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار