طرح بازسازی بلاک محور ريلی مازو – شهبازان تاکنون بيش از 50 درصد پيشرفت کاری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سيد حسين مرتضوي مدير کل راه آهن ناحيه زاگرس گفت: اين بلاک که داراي 15 کيلومتر است تاکنون هشت کیلومتر آن بازسازي شده است.

وی افزود: در اجراي اين طرح  قوس با شعاع هاي مختلف،45 ترانشه با طول بيش از6 کيلومتر،  2دهانه تونل ، که به لحاظ زيرساخت نيز از فرسوده ‌ترين بلاک هاي اين محور محسوب مي‌شود به طور کامل و در مدت زمان 10روز کاري بازسازي گرديد.

مرتضوی اظهار داشت: انجام اين طرح در مدت 10 روز  براي نخستين بار در کشورمان و با همت تلاشگران اين  ناحيه  در سال اقتصاد مقاومتي  انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اينکه  بازسازي حدود 102 کيلومتر از 222 کيلومتر محور ريلي اين ناحيه شامل بلاک‌هاي هفت تپه-شوشتر،  شوش-هفت تپه،  انديمشک-دوکوهه ،  بالارود-مازو  و  بالارود-گل محک و همچنين جايگزيني ريل هاي يوآي سي شصت  با ريل هاي قديمي يو سي وسه را از جمله برنامه هاي اداره کل ناحيه زاگرس است ادامه داد : جايگزيني اين ريل ها در جهت  افزايش ايمني،کاهش سوانح احتمالي و بالا رفتن سرعت سير قطارها که با دارا بودن شرايط سخت کوهستاني، وجود شيب و فرازهاي تند و تونل‌هاي فراوان و طولاني شبکه ريلي مي شود.

حد فاصل در ايستگاه راه آهن را اصطلاحا  بلاک مي نامند.

اداره کل راه آهن زاگرس ، در شمال استان خوزستان و به مرکزيت شهرستان انديمشک ، داراي 12 ايستگاه با حوزه استحفاظي222 کيلومتر نقش مهمي در جابجايي بار و مسافر از استان خوزستان به تهران ، مشهد مقدس و ساير مناطق کشور دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.