توده آب و هوای سرد بارش زا تا آخر هفته جاری بر آسمان کشور حاکم خواهد بود.

امین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای کشور طی آخر هفته اظهار داشت: با شمالی شدن جریانات خشک از ابرهای شمالی و تاثیر آن بر نوار شمالی کشور شاهد افزایش ابر و در پی آن رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارش، رگبار و رعدوبرق در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه شمالی ارتفاعات البرز از فردا تشدید خواهند شد. همچنین روز جمعه در شمال غرب آذربایجان و در شمال شرقی کشور خراسان شمالی و به طور کلی نوار شمال کشور بارش های مطلوبی را شاهد خواهند بود.

نقشینه یادآور شد: به دنبال این تغییرات مناطق مذکور نیز کاهش دما را تجربه خواهند کرد که این امر در سواحل شمالی بیشتر پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با با اشاره به تغییرات جوی دامنه های جنوبی البرز، اظهار داشت: استان تهران نیز باران های پراکنده گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق را تجربه خواهد کرد، امروز بیشینه دمای استان تهران به 36 درجه می رسد که پس از آن روند کاهشی را طی می کند بطوریکه فردا 34 در جه و در روز پنج شنبه به 31 درجه سانتی گراد و کمینه دما صبح فردا در استان تهران به 21 در جه سانتی گراد خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: بعد از ظهر فردا(پنج شنبه) وزش باد در تهران شدت خواهد یافت که تا پنج شنبه نیز ادامه دار خواهد بود.

نقشینه در خصوص وضعیت تغییرات آب و هوایی استان های جنوبی کشور نیز، اظهار داشت:جنوب غرب خوزستان، ایلام و زابل  پدیده گرد و خاک را به سبب وزش باد تجربه خواهد کرد  کمااینکه اهواز و سیستان نیز به علت وزش باد شدیدی غبارآلود خواهد بود.

وی همچنین اذعان داشت: خلیج فارس برای روز های سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود ضمن اینکه  دریای خزر نیز در شمال کشور وضعیت مشابهی را تجربه خواهد کرد.
این کارشناس هواشناسی در پاسخ به این سوال که این سامانه تا چه زمانی بر فراز آسمان کشور پایدار خواهد بود، گفت:سیستم بارشی تا روز جمعه هوای کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد اما از روز پنج شنبه از شدت آن کاسته می شود.

وی در پایان تاکید کرد: برای استان های گیلان، گلستان، اخطاریه صادر خواهد شد چراکه طبق پیش بینی های صورت گرفته در این مناطق مسیل و رودخانه ها مواج و پرحجم شده و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد، همچنین علاوه بر اینکه دریا مواج خواهد شد جاده های کوهستانی نیز لغزنده می شوند که لزوم احتیاط مردم را یادآور می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار