مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مراسمی یک جلد قرآن کریم به خط دانش آموزان اردبیلی در خانه معلم اردبیل رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری افزود: این قرآن دست نویس با مشارکت 200 نفر از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه 1 آموزش و پرورش اردبیل در مدت یک سال به نگارش درآمد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشور در قالب دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا مخاطب آموزش و پرورش هستند گفت: ابعاد فعالیت موجب شده تا از ظرفیت جلب مشارکت عمومی برای اداره این نهاد بهره گرفته شود.

وی با توجه به اینکه حوزه های علمیه جزو نهادهای ریشه دار و با ظرفیتی هستند که به صورت مردم نهاد اداره می شوند و دیانت در تمام شئون زندگی مردم جاریست، آموزش و پرورش بستری برای تقویت بهره برداری از این ظرفیت فراهم کرده است.

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل نیز با اشاره به مراجعه سالانه یک هزار و 400 نفر برای نام نویسی در این مجموعه گفت: موفقیت این استان در جذب طلبه نتیجه تلاش های آموزش و پرورش است اما خطرهای جدی این محصولات را تهدید می کند و حضور در مدرسه ها برای پرورش دانش آموزان با کمترین آسیب ضروری است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی افزود: در دولت گذشته تعامل کم بود اما در دولت یازدهم به تدریج افزایش یافته و هم اکنون در قالب 38 مدرسه مشترک با آموزش و پرورش در استان اردبیل همکاری داریم اما با توجه به تعداد دانش آموزان باید همکاری ها بیشتر شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح امین 2 و روشنا و حضور طلاب در مدرسه های شبانه های روزی خواستار اجرای طرح امین 1 و تاسیس مدرسه های معارف اسلامی در این استان شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.