معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول از آغاز مجدد ساخت برج تجاری تفریحی طاووس در ساحل رودخانه دز با مساعدت استاندار و شورای شهر دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حبیب آله آصفی در نشستی که به منظور بررسی وضعیت برج طاووس دزفول با اعضای شورای اسلامی شهر دزفول برگزار شد موافقت خود را با ادامه کار پیمانکار این طرح اعلام کرد.

وی افزود:با توجه به تایید سرمایه مورد نظر پیمانکار از سوی بانک مرکزی و مدیر کل مالیاتی استان خوزستان با فعالیت دوباره این پیمانکار موافقت شده و عملیات اجرایی این طرح بزرگ از سه روز پیش آغاز شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول اظهار کرد: پیمانکار مورد نظر 12 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح تامین کرده و طبق قرار داد در مدت حدود چهار سال این طرح باید به بهره برداری برسد.

آصفی افزود: غیر از کار عملیاتی پیمانکار برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی باید بین 10 تا 20 درصد سرمایه مورد نظر را در مدت 6 ماه وارد کشور کند که اگر در این مدت توانست اعتبار مورد نظر را وارد کشور کند طرح مذکور پایدار خواهد شد .

وی بیان داشت: طبق اعلام بانک مرکزی و مدیر کل دارایی استان خوزستان بیش از 300 میلیون یورو اعتبار مورد تایید قرار گرفته و پیمانکار برای اجرای این طرح جدی است که امیدواریم با توجه به جدیت پیمانکار شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ در سالهای آینده در دزفول باشیم.

عملیات گودبرداری اجرای برج تجاری تفریحی طاووس در زمینی به مساحت حدود 40 هزار متر مربع مشرف بر رودخانه دز از چند سال پیش آغاز شد که پس از چندی متوقف گردید.

پارکینگ های طبقاتی ، بیمارستان فوق تخصصی ، رستوران ، شهربازی ، اورژانس ، بازار تجاری ، هتل ، پارک آبی ، سایت اداری ، استخر، سالن ، بانک از جمله امکاناتی است که گفته می شود در طراحی این طرح بزرگ تجاری ، تفریحی ، اقتصادی است.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت با وجود رودخانه دز ، جاذبه های طبیعی در بخش های کوهستانی سردشت و شهیون ، آثار باستانی و تولید سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری برخوردار است.

شایان ذکر است عملیات ساخت برج طاووس دزفول پنج سال پیش آغاز شد که پیمانکار مربوطه در این مدت موفق به اجرای این طرح نشده و شورای شهر دزفول نیز 2 قرارداد پیمانکار را فسخ کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.