کرمانشاه؛

از دوران جنینی برای فرزندانتان کتاب بخوانید

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به مادران توصیه کرد: از دوران جنینی برای فرزندان خود کتاب بخوانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به مادران توصیه کرد: از دوران جنینی برای فرزندان خود کتاب بخوانند.

سیامک حجت‌الاسلامی گفت: بهترین کتاب‌ها برای کودکان در این سنین کتاب‌هایی هستند که جنس آنها پارچه‌ای و یا پلاستیکی بوده و پاره نمی‌شوند و به سادگی ورق می‌خورند.

حجت‌الاسلامی با بیان اینکه کودک از سنین بین سه تا سه و نیم سالگی توان فهم کتاب‌های تصویری را دارد، گفت: در این سنین کودک توان ورق زدن کتاب را پیدا کرده و مفاهیم را درک می‌کند، لذا می‌توان گفت که کتابخوانی کودک از این سنین آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بهترین کتاب‌ها برای کودکان کتاب‌هایی هستند که متناسب با سن آنها باشد، از خانواده‌ها خواست تا هنگام تهیه کتاب برای فرزندانشان حتما به گروه سنی درج شده در پشت کتاب توجه داشته باشند.

وی افزود: وجود کتاب در سبد خرید خانواده، وجود سنت کتاب هدیه دادن در خانواده، تهیه کتابخانه شخصی برای کودک و.... مواردی هستند که نقش مهمی در کتابخوان بار آمدن افراد از سنین کودکی دارند.

حجت‌الاسلامی سپس با بیان اینکه مادرها از دوران جنینی می‌توانند برای فرزندان خود کتاب بخوانند، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته انسان از دوران جنینی توان درک داشته و لذا کتاب خواندن و قصه گویی برای جنین در این زمان می‌تواند کارکردها و اثرات مثبت زیادی را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلامی افزود: هرچند پژوهشگران معتقدند که انسان از دوران جنینی توان درک کتاب و قصه گویی را دارد، اما از سنین دو تا سه ماهگی به بعد بهترین زمانها برای آغاز قصه‌گویی و کتاب‌خوانی برای نوزادان است

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: کرمانشاه ، دوران ، جنینی ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.