رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 51 رقم محصول کلزا در مناطق مختلف استان اردبیل تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی به تولید ۵۱ رقم کلزا نیز در استان اشاره کرد و افزود: ما از همه این ارقام در مناطق مختلف استان با همراهی زارعان کشت کردیم که نتایج به دست آمده نیز مناسب بوده است.

وی به تولید کلزا به عنوان یک محصول ارزشمند و جایگزین سیب‌زمینی و گندم در شمال و مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: هزینه کشت کلزا با توجه به مصرف بذر کمتر و آبیاری بهینه پایین‌تر از هزینه تولید گندم و سیب‌زمینی است که به نسبت این محصولات به آفات و بیماری‌های کمتری نیز مبتلا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حمایت دولت را از توسعه کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا یادآور شد و بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به کلزاکاران پرداخت شده و آنها در کمتر از سه روز توانستند با فروش تضمینی محصولشان مطالبات خودشان را دریافت کنند.

سروی اضافه کرد: با هماهنگی آب منطقه‌ای در دشت اردبیل زارعانی که تمایل به کشت کلزا داشته باشند، چاه‌های آب آنها شارژ شده و از طریق پایاب سد یامچی قرار است تأمین منابع آب انجام شود.

‌وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم به نسبت سال‌های گذشته کاشت کلزا با سه برابر با استقبال کشاورزان شمال و مرکز استان روبه‌رو شود که در تأمین بذر مورد نیاز و سایر کمک‌ها به کشاورزان در کاشت و توسعه این محصول مشکلات و موانعی نداریم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ارقام ، محصول ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.