اهواز؛

كينوا غذايی كامل

كارگاه آموزشی آگاه سازی، توليد، فرآوری و استفاده از كينوا در سازمان جهاد كشاورزی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علي كرد سرپرست مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي سازمان گفت: به منظور آشنايي كارشناسان و بهره برداران از كشت گياهاني كه باعث سلامت خانواده، امنيت غذايي و كامل بودن سفره ها مي شود كارگاهي براي كشت گياه كينوا تحت عنوان كارگاه آموزشي آگاه سازي، توليد، فرآوري و استفاده از كينوا در سازمان جهاد كشاورزي خوزستان برگزار گرديد.

وی افزود: اين كارگاه با همكاري موسسه تحقيقات، اصلاح و تهيه نهال و بذر كشور ، مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي و مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي خوزستان با حضور  حدود 70 كارشناس ، مروج و بهره بردار برگزار شد.

كرد بیان داشت: ادامه تحقيقات براي پاسخگويي به نيازهاي زراعي و ارتقاء كمي و كيفي محصول، حمايت وزارت جهاد كشاورزي براي ترويج و توسعه كشت كينوا، حمايت از بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در توليد، تحقيق، فرآوري و صادرات در  صورت لزوم و بررسي كارايي چگونگي استفاده از كينوا براي استفاده در تغذيه دام به عنوان علوفه از جمله پيشنهادات و راهكارهاي تحقيق و كشت كينوا در اين كارگاه بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: گياه كينوا از خانواده چغندر مي باشد و از سال 1378 وارد ايران شد.

وي اظهار داشت: اين گياه يك غذاي كامل محسوب شده كه در ناسا و مأموريت هاي فضايي از آن به عنوان يك غذاي كامل استفاده مي شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.