کتاب «ارغوانی‌ها» سروده عباس براتی‌پور هم اکنون برای گذر از مراحل چاپ و نشر به حوزه هنری سپرده شده است.

عباس براتی‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این موضوع که هم اکنون کتاب «ارغوانی‌ها» به دست حوزه هنری سپرده شده است، اظهار داشت: این کتاب مجموعه‌ای از شعرهای آیینی است که در تمام قالب‌های کلاسیک سروده شده‌‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت فعلی شعر در کشورمان گفت: به طور کلی وقتی به شعر در کشورمان نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که جریانی در این عرصه به حرکت خود ادامه می‌دهد. بنا بر آنچه این جریان به همراه خود می‌آورد، بیشتر اشعار امروز، در قالب شعر سپید شکل گرفته‌اند و تفکر و اندیشه در برخی از آنها دیده می‌شود.

این شاعر افزود: به نظر من شاعران ما باید در شعرهای عاشقانه مراعات کنند و شعر عاشقانه ساده بگویند؛ زیرا عشق عنصر پاکی است.

براتی‌پور تصریح کرد: شعر سپید هم مانند اشعار کلاسیک قوانین و قواعد خود را دارد. هر مضمونی قالب خود را پیدا می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد بعضی از مجموعه شعرهایی که هم اکنون منتشر می‌شوند، شعر سپید نیستند و نثر ادبی هستند.

وی ادامه داد: البته برخی از مطالب آمده در این کتاب ها حتی نثر ادبی هم نیستند.

این شاعر خاطرنشان کرد: وقتی انتشار مجموعه شعرهایی که مطالب آمده در آنها شعر نیستند رواج پیدا می‌کند، دیگر کسی به دنبال شعر موزون نمی‌رود؛ زیرا سرودن شعر موزون در قالبهایی چون غزل نیازمند توجه به انتخاب واژه‌ها و کلمات است و شوخی نیست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار