نامزد جمهوری‌خواهان به پرسش خبرنگاران درباره علت واقعی پرداخت پول به دادستان کل فلوریدا پاسخ نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشینگتن پست، دونالد ترامپ - نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از شفاف‌سازی درباره هدیه مخفیانه 25 هزار دلاری خود به یک گروه سیاسی مرتبط با «پام بوندی» دادستان کل ایالت فلوریدا در سال 2013 آن هم درست در زمانی که بوندی در حال تصمیم‌گیری در مورد آغاز تحقیقات قضایی علیه دانشگاه ترامپ به اتهام کلاهبرداری بود، امتناع کرد. 

این کمک مالی در حالی از سوی بنیاد ترامپ به گروه سیاسی مذکور اهدا شد که قوانین فدرال آمریکا کمک موسسات خیریه به گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را اکیداً ممنوع کرده‌اند. 
ترامپ و نزدیکانش همچنین به منظور کسر نشدن مالیات از کمک مالی 25 هزار دلاری خود به دادستان فلوریدا، آن را از "اداره درآمد داخلی آمریکا" مخفی کردند. 

نامزد جمهوری‌خواهان روز گذشته (دوشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت پرداخت این کمک مالی گفت: "من در آن زمان هرگز با خانم بوندی درباره این کمک صحبت نکردم. او انسان خوبی است و من احترام زیادی برای او قائلم." 

وی که در حال حاضر در راستای تبلیغات انتخاباتی خود در ایالت اوهایو به سر می‌برد، در خصوص ارتباط این کمک مالی با انجام نشدن تحقیقات قضایی علیه دانشگاهش نیز گفت: "بسیاری از قضات و دادستان‌ها این پرونده را مختومه اعلام کردند؛ چراکه در صورت ارجاع آن به دادگاه، من برنده قطعی آن بودم."

ترامپ در حالی در مصاحبه با خبرنگاران منکر گفتگو با دادستان کل فلوریدا شد که «مارک ریشلدرفر» که پیش از انتخاب مجدد بوندی به عنوان دادستان کل فلوریدا به عنوان مشاور او خدمت می‌کرد، در ماه ژوئن در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت بوندی در سال 2013 شخصاً درباره این کمک با ترامپ صحبت کرد و خواستار دریافت کمک مالی از بنیاد او شد. با این حال، وی مدعی شد خانم بوندی زمانیکه از ترامپ درخواست کمک مالی کرد از شکایت‌هایی که علیه دانشگاه ترامپ مطرح شده بود اطلاع نداشت. 

ستاد انتخاباتی ترامپ تا این لحظه درباره تناقض گفته‌های وی با سخنان مشاور سابق بوندی اظهار نظر نکرده است. منتقدان ترامپ معتقدند اگر تاجر نیویورکی در سال 2013 به دنبال حل پرونده قضایی خود نبوده است، چه دلیلی وجود داشته است که به دادستان کل فلوریدا کمک مالی اعطا کند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار