شب گذشته چند مهاجم انتحاری یک موسسه خیریه در شهر نو کابل را مورد هدف قرار دادند.

چند مهاجم انتحاری یک موسسه خیریه در شهر کابل را هدف قرار دادند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته (دوشنبه ۱۵ سنبله)، چند مهاجم انتحاری یک موسسه خیریه به نام "پاملرنه" را در شهر نو کابل هدف قرار دادند و تاکنون درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان ادامه دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در این زمینه می‌گوید: مهاجمان ابتدا این موسسه را مورد حمله قرار داد و پس از آن با نیروهای امنیتی درگیری شدند.

وی که با خبرگزاری جمهور گفتگو کرده، گفت: از شب گذشته تا هنوز درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی جریان دارد و احتمالا دو مهاجم هنوز هم در برابر نیروهای پلیس مقاومت می کنند.

صدیقی بیان داشت که نیروهای امنیتی تاهنوز بیش از ۳۰ نفر را از این ساحه نجات داده است.
سخنگوی وزارت امور داخله گفت که در اثر این درگیری تاهنوز یک نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شده اند.

وی درباره، تعداد مهاجمان که چند نفر بوده اند چیزی نگفت.

ساحه شهر نو کابل، کاملا زیر پوشش شدید امنیتی قرار گرفته و نیروهای امنیتی راه های منتهی به شهر نو کابل را به روی ترافیک مسدود کرده و از عبور و مرور شهروندان جلو گیری می کنند.
مسئولیت این حمله را تاکنون فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

این انفجارها در حالی صورت می گیرد که عصر روز گذشته (۱۵ سنبله) نیز حوالی ساعت ۴، دو انفجار انتحاری در حوزه دوم امنیتی شهر کابل در نزدیکی وزارت دفاع ملی به وقوع پیوست که دست کم ۲۴ نفر کشته و ۹۱ زخمی بر جای گذاشت.

در این حمله تروریستی؛ دو مهاجم انتحاری دست داشتند که ابتدا یک بمبگذار انتحاری در نزدیکی پلی موسوم به "یک پیسگی" که تنها چندصد متر با ورودی وزارت دفاع فاصله دارد، کمربند انتحاری خود را منفجر کرد.

سپس زمانی که نیروهای امنیتی و مردم برای رسیدگی به قربانیان این انفجار جمع شدند، بمبگذار دومی کمربند انتحاری خود را در میان آنها منفجر کرد.

در این رویداد، یک افسر ارشد وزارت دفاع ملی - ژنرال عبدالرزاق پنجشیری معاون فرماندهی لوای حمایوی وزارت دفاع- و سید زمان آغا آمر حوزه دوم امنیتی و معاونش نیز شهید شده اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار