اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران برگزار شد

اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران با همت موسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی، در مرکز همایش های بین‌المللی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران امروز 15 شهریور در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم دکتر مهدی باقریان دبیر اولین رخداد ملی روابط عمومی گفت: 15 مرداد به نام روابط عمومی است. ما با یک ماه تاخیر اولین مراسم را برگزار کردیم و قرار است درباره چالش و آسیب‌های روابط عمومی، بررسی وضعیت روابط عمومی در جوامع بین الملل صحبت کنیم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در این مراسم گفت: روابط عمومی امروز در جامعه ما در سازمانها و دستگاهها باید جایگاه مستقل داشته باشد و به عنوان ایجادکننده هماهنگی میان مدیریت سازمان با برون سازمان و بالعکس عمل کند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه روابط عمومی مستقل و باز می‌تواند خروجی مثبت و بهتری در تعاملات درون و برون سازمانی داشته باشد از مدیران دستگاههای اجرایی، سازمانها و مراکز خواست که اجازه دهند روابط عمومی ها مستقل تر عمل کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ در ادامه با اشاره به بروز و ظهور تکنولوژیهای نوین ارتباطاتی و رسانه ای بویژه فضای مجازی گفت: روابط عمومی ها باید خود را با شرایط امروز وفق داده و از حالت سنتی خارج و از این طریق از انزوا بیرو بیایند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم یکی از دلایلی که برخی وزیران را به سمت استیضاح می‌برد این است که ارتباط آنها با روابط عمومی ها ضعیف است.
 
وی با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری اینگونه همایش‌ها گفت: قطعا همایش مشابه نقش بسیار و گام موثری در برقراری ارتباط میان روابط عمومی ها با سازمانها و دستگاهها خواهند داشت.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی روابط عمومی‌ها در برخی سازمانها جایگاه خاصی ندارند و فقط از آنها به عنوان سخنگو، تبلیغاتی و برگزارکننده مراسم استفاده می‌شود.

در ادامه این مراسم با حضور مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی و شماری از پیشکسوتان روابط عمومی از حسین افخمی استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی،محسن امینی استاد و پیشکسوت روابط عمومی،فرشاد فخیمی مدیرروابط عمومی بانک شهر و علی عیدانی مدیر روابط عمومی بنادر آبادان تجلیل شد.
 
دکتر داوود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص فرصت‌های ارتباطی گفت: از مهمترین موضوعاتی که می‌توان در مدیریت روابط عمومی جست و جو کرد استراتژی ارتباطی روابط عمومی با دیگر بخش های درون سازمانی و تعامل با بخش های برون سازمانی است.
 
وی ادامه داد: بهره گیری از همه ظرفیت‌های ارتباطی موجود می‌تواند یک سازمان را در یک تعامل مقتدرانه با جامعه قرار داده است. هر سازمان بدلیل ماهیت های وجودی خود ماموریت هایی برای خود تعریف کرده و اگر از این فرصت ها  استفاده کنند از کمترین چالش برخوردار است.
 
انارکی عنوان کرد: فرصت هایی ارتباطی از یک منظر جریانی ارتباطی ایست که روابط عمومی ها باید تعریف کنند. هر جریان ارتباطی یک فرصت است و باید همین استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی را فرصت های ارتباطی بدانیم و برای استمرار ارتباطات برنامه ریزی کنیم.
 
اسماعیل قدیمی در ادامه در خصوص جایگاه و کارکردهای مدیریت عنوان کرد: سازمان‌های جدید پیچیده‌ترین سیستم‌ها و موجودیت‌های جهان هستی را تشکیل می‌دهد. اکثر اندیشمندان غربی بخش مدیریت را در توسعه همه جانبه جامعه کلیدی و بنیادی می‌دانند.
 
حجت‌الاسلام سید رضا عاملی استاد دانشگاه تهران درباره چالش های اصلی روابط عمومی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: امروز روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود نیستند و بیشتر آنها بصورت سنتی و با شیوه های گذشته فعالیت می کنند. روابط عمومی هوشمند است که بصورت اتوماتیک پیام را بصورت یکپارچه از سازمان به مخاطبان مخابره و منتقل کند. 

این استاد دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید از روابط عمومی مرکز به روابط عمومی غیر مرکزی و شبکه ای، از روابط عمومی با بهره کم به روابط عمومی با بهره وری متراکم هوشمند، از روابط عمومی محدود به روابط عمومی توسعه ای و پایدار و در نهایت از روابط عمومی سنتی و محلی به سمت روابط عمومی بین المللی و جهانی حرکت کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار