جمشید دارا گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از 623 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین تحویل مراکز خرید دولتی شده که نسبت به سال گذشته از 30 درصد رشد برخوردار است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر زراعت جهاد کشاورزی افزود: مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارندگی های مطلوب مهمترین علت افزایش تولید گندم در استان بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از بذور اصلاح شده، تغذیه مناسب مزارع و افزایش ضریب مکانیزاسیون در اراضی زراعی نیز از عوامل دیگر افزایش تولید بوده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در صورت رسیدن میزان خرید به 650 هزار تن، رکورد خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان و تولید در استان در 20 سال گذشته شکسته می شود.

دارا بیان کرد: بهای گندم خریداری شده تا کنون 800 میلیارد تومان بوده که 45 میلیارد تومان آن جهت پرداخت به کشاورزان استان واریز شده و مابقی نیز به زودی واریز می شود.

وی ادامه داد: 80 درصد مابقی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان نیز با توجه به برنامه و قانون بودجه 95 که شورای نگهبان مصوب کرده، طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تا آخر شهریور ماه پرداخت می شود و 20 درصد باقیمانده نیز اوایل مهر ماه به حساب زارعین واریز خواهد شد .

در حال حاضر 132 مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی از جمله مراکز خرید اداره تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی در استان مشغول خرید گندم تولیدی و مازاد بر مصرف کشاورزان است.

در سال زراعی جاری در استان آذربایجان غربی افزون بر 358 هزار هکتاراز اراضی زراعی به صورت دیم و آبی زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.