به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احتمالا شما هم برنامه «لذت نقاشی» که شبکه چهار سیما نشان می داد را دیده اید؛ یک نقاش خوش ذوق به نام «باب راس» با موهای فرفری و حجیم که با قوه تخیل خود، درختان خوشحال را در کنار هم چیده و چشمانداز زیبایی را خلق می کرد.
از جمله موارد جالب توجه ویدئوهای راس، علاوه بر نقاشی های تقریبا یک شکلی که ترسیم می نمود، موهای وی بود که بیشتر از همه برای بیننده ها جذابیت داشت به طوری که مردم هنگام یاد کردن از او به موهایش اشاره می کردند و بقیه هم به خوبی متوجه منظور گوینده می شدند.
در واقع، موهای باب راس به نوعی امضای برند وی محسوب می گشت. اما واقعیت جالبی که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره نماییم این است که همین موها که موجب افزایش شهرت وی شد، طبیعی نبوده و با مواد شیمیایی به فر دایمی تغییر حالت یافته بودند.
چندی پیش، شریک تجاری راس به نام Annette Kowalski در مصاحبه خود با NPR شرح داده که: «راس نخستین بار به منظور صرفه جویی در هزینه ها، موهایش را فر دایم کرده. وی اعتقاد داشت با این کار می تواند موهای خود را بلند نموده و به آرایشگاه هم نرود.»
اما این رشد موها تا به اندازه ای پیش رفت که حتی در لوگوی محصولات راس که شامل کتاب و وسایل هنری بود نیز گنجانده شد. البته به ادعای این فرد، خود باب راس از فر دایمی موهایش کاملا خسته بوده اما دیگر برای پشیمان شدن هم خیلی دیر بوده زیرا وی هرگز نمی توانست از این مدل مو خلاص شود.
وی پس از ۲۰ سال خدمت در نیروی هوایی ارتش آمریکا به سراغ نقاشی کردن رفته و به واسطه آن برای خود درآمدزایی می نمود. برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» او به مدت ۱۲ سال از شبکه بی بی اس آمریکا پخش و به شهرت جهانی وی منجر گشت.
با تفاسیر یاد شده در بالا باید گفت این هنرمند عامه پسند تقریبا همه را فریب داده و جالب است حتی وقتی وی در یکی از برنامه های تلویزیونی خود، پسرش «استیو» را معرفی کرد، با دیدن موهای لخت او کسی متوجه غیرطبیعی بودن موهای خود راس نشد.
منبع: برترین ها
انتهای پیام/