نماینده روسیه در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که "استفان دی‌میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بتواند در آینده‌ای نزدیک، گفت‌وگوهای صلح سوریه را از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، سوریه از سال 2011 تاکنون درگیر ناآرامی‌هایی شده است و نیروهای دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با گرووهای معارض مسلح و همچنین گروههای تروریستی همچون جبهه‌النصره و داعش در جدال می‌باشد.

طبق این گزارش، هیأت دولت سوریه و سه گروه از معارضان سوریه در مذاکرات سوریه به منظور یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به ناآرامی‌های این کشور مشارکت داشته‌اند که این مذاکرات به مذاکرات ژنو به میانجیگیری سازمان ملل معروف می‌باشد.

چورکین به روزنامه «ایزوستیا» گفت: شانس‌ استفان دی‌میستورا (برای از سرگیری مذاکرات) افزایش یافته است و وی در حال حاضر چیزی برای تکیه کردن به آن دارد، گرچه در حال حاضر به دلایلی، توقف‌هایی در مذاکرات به وجود آمده است. ما امیدواریم که نماینده ویژه (سازمان ملل در امور سوریه) بتواند بر این مسائل در آینده‌ای نزدیک غلبه کند و در نهایت هیأت دولت و معارضان را دور یک میز مذاکره گرد آورد.

جدیدترین دور مذاکرات سوریه در بازه زمانی 13 تا 27 آوریل در ژنو برگزار شد. کمیته عالی مذاکرات معارضان سوریه (HNC) از مذاکرات کناره‌گیری کرد و مدعی شد که درگیری‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد و پیشرفتی در زمینه مسائل انسانی صورت نگرفته است و در اعتراض به همین مسئله از مذاکرات عقب کشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار