حميد بعيدی نژاد سفير جديد كشورمان در انگلیس و نيكولاس هاپتون سفير جديد انگلیس در تهران بطور همزمان در وزارت امور خارجه دو كشور حضور يافتند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلستان در تهران در هشتم آذر ماه 1390 و ورود دانشجویان معترض به این سفارتخانه و باغ قلهک، روابط تهران و لندن به سردی گرایید و یک روز بعد یعنی نهم آذر ماه 1390 ویلیام هیگ در پارلمان اعلام کرد که دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در انگلیس صادر و به کارمندان این سفارتخانه 48 ساعت فرصت داده شده که خاک انگلیس را ترک کنند. پس از آنکه محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ وزرای خارجه ایران و انگلیس در مهر ماه 1392 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند و یک ماه بعد (20 آبان ماه 1392) مرضیه افخم از انتصاب محمدحسن حبیب‌الله زاده به عنوان کاردار غیرمقیم ایران در لندن خبر داد و جی شارما نیز به عنوان کاردار غیرمقیم و ترددی انگلستان در تهران انتخاب شد.

///////////////

بازگشت به روابط دیپلماتیک

اما بعد إز ظهر امروز ١٥ شهريور ماه حميد بعيدی نژاد سفير جديد كشورمان در انگلیس و نيكولاس هاپتون سفير جديد  انگلیس در تهران بطور همزمان در وزارت أمور خارجه دو كشور حضور يافته و با تسليم رو نوشت استوار نامه خود با وزرای خارجه ملاقات كردند. يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان إعلام خبر فوق گفت : بيش از يكسال است كه سفارتخانه هاي جمهوری اسلامی ايران و انگلیس فعال بوده و كليه امور جاری توسط كاردارهای دو كشور هدايت می شده است. اكنون در پی محقق شدن شرايط برأي ارتقاء روابط دو كشور تصميم گرفتند كه سفراي خود در تهران و لندن را  مستقر نمايند.

///////////////


سوابق حمید بعیدی نژاد

حمید بعیدی‌نژاد نیز امروز به عنوان سفیر ایران در لندن انتخاب شد. وی مدیر کل حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ، مدیر کل اداره امور خلع سلاح و رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته‌ای بود.  بعیدی نژاد از اعضای تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و همچنین رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی است.بعیدی‌نژاد قبلاً نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و رایزن سفارت دائمی ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نیز بوده‌است. وی هم اکنون سفیر ایران در انگلیس است.

///////////////

سوابق نیکلاس هاپتون 

نیکلاس هاپتون که به عنوان سفیر انگلیس در ایران از امروز فعالیت خود را در سفارت انگلستان آغاز می‌کند، پیش از این نیز به عنوان کاردار سفارت بریتانیا در تهران مشغول به کار بود. وی قبل از حضور در تهران به عنوان سفیر کشورش در قطر در سال‌های 2013 تا 2015 خدمت کرده است. سوابق هاپتون نشان می‌دهد او از جمله دیپلمات‌های سابقه‌دار وزارت امور خارجه انگلیس به شمار می‌آید و مأموریت‌های دشوار دیپلماتیک عموما به او واگذار شده است. وی در سال 1989 به استخدام وزارت امور خارجه انگلیس در آمده است و از آن سال تا سال 2013 به عنوان دیپلمات و سفیر لندن در صنعا (یمن)، پاریس (فرانسه)، رم (ایتالیا) و رباط (مراکش) خدمت کرده است. وی همچنین درباره مسائل امنیتی در «دفتر کابینه» دولت انگلیس فعالیت داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دست تیم دیپلماسی درد نکنه خدمت بزرگی انجام داده اند
Germany
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دست گروه دیپلماسی درد نکنه . خدا قوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خوش خدمتی یه عده به انگلیس به بهانه های ارتباط باجهان برهیچ گس پوشیده نیست متاسفانه هر کس سر سفره این روباه مکار نشسته برای خوش خدمتی خودشو به اب وانش میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
حمایت مان کنید تا تروریست ها از بین بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
این جریانی که راه افتاده خیلی خطرناکه...

باز شدن سفارت انگلیس در ایران خیانت بزرگی به ملت ، اسلام و ایران بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
کبوتر با کبوتر باز با باز!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من تعجب میکنم ایران چقدر عاشق این کفتار پیره و دوست داره ارتباط داشته باشه با این کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
معلومه که انتخابات 96 ریاست جمهوری اسلامی ایران برای روباه پیر خیلی حیاتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام : فصل جدید کلاه برداری روباه پیر از ایران آغاز شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
کثیف ترین کشور دنیا انگلیس مکار است . امان از کسانی که خود فروخته به انگلیس هستند. یادمان نرود که تجزیه ایران در سال 88 برنامه انگلیس بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
روز از نو روزی از نو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
روابط با دنيا بد نيست بغير از رژيم اشغالگر قدس كه بايد نابود شود اما بايد تمام اعمالشان زير نظر گرفته شود كه مانند فتنه هاي گذشته بويژه سال 88 كار دست ملت مظلوم جهان اسلام و ايران ندهد مرگ به نيرنگ انگليس و امريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
رابطه.با روباه پیر که چند قرن کشور ما را استثمار کرده برای چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
باز پای جاسوسا تو ایران باز شد
آخرین اخبار