تبریز؛

برگزاری جشنواره منطقه ای عکس و فیلم کوتاه درشهرستان کلیبر

فرماندار کلیبر گفت: جشنواره منطقه ای عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بابایی در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره تمهیدی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بر محور کیفی گرایی استوار است، یادآوری کرد: تیم داوری در هر سه بخش فیلم نامه، فیلم کوتاه و عکس از میان هنرمندان مطرح و صاحب نام کشور انتخاب شده است.

فرماندار کلیبر یادآور شد: این شهرستان دارای مجموعه ای از ظرفیت های خوب فرهنگی، اجتماعی، نیروی انسانی، صنایع دستی، آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبا بوده و می تواند مورد توجه فیلم سازان و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره قرار گیرد.

بابایی ادامه داد: فیلم سازان و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره می توانند با تهیه آثار از ظرفیت های این شهرستان به معرفی آن ها در سطوح ملی و بین المللی اقدام کنند.

وی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری را در راستای حمایت از تولید ملی اعلام کرد و گفت: فضای عمومی این شهرستان، فرهنگ خاص عشایر، گردشگری بودن منطقه و سایر عوامل موجب برگزاری این جشنواره در کلیبر شده است.

بابایی با اشاره به کثرت روستاها و عشایری بودن این منطقه، برگزاری این جشنواره را در حفظ و معرفی آداب و رسوم روستایی و عشایری بسیار مؤثر و مهم توصیف کرد و یادآور شد: سطح برگزاری این جشنواره در سال های آتی به ملی و بین المللی ارتقا خواهد یافت.

جشنواره منطقه ای عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان با شرکت هنرمندان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان، 23 تا 26 شهریور در شهرستان کلیبر برگزار می شود.

ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تصمیم گیری های خرد و کلان، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه و نقش روستائیان و عشایر در تبیین و ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، تولید سرانه استان و جذب گردشگر و نقش آئین ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی کنونی آن ها از دیگر اهداف این جشنواره فرهنگی و هنری محسوب می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار